Vill få min 2 års laptop som ny igen
Ok, alla dator och spel nördar. Jag orkar inte längre med denna dators skit attityd och har kommit fram att någon hårdvara borde skaffas nytt och uppdateras för bästa funktion.
Något måste vara fel på den. Som ni säkert vet redan så skriker den och går i högvarv när den skall arbeta som ex vid spel som krever hög prestanda som ex the sims 3. The sims 2 går bra att spela. Alltså spel som inte kräver så hög prestation, som äldre spel.
För några dagar sedan ville jag spela the sims3. Men laptoppen började gå på högvarv när jag laddade the sims3 spelet. När jag var nästan klar med att skapa min familj så släkte datorn av sig själv för att den antagligen blev överhettad av att gå på högvarv.
För inte så länge sedan tog min pappa och blåste ur datorn från damm och puttsade bort damm som fastnatt på fläkten…men pappas nogranna städning hjälpte inte mycket. Datorn går fortfarande tungt och på högvarv när den jobbar som ex vid spel.
Jag har har dessutomett mycket bra antivirusprogram som jag tycker är betydligt bättre en norton eftersom den är änklare att använda och inte så jäkla kompliserad. Avast Internet Security heter den som jag har. Man får brandvägg,spam filter,antivirus mf med den. Jag kollar igenom datorn ca 1-2 gånger i veckan efter virus och alla gånger har datorn varit virus och spam fri. Inga alerter alltså om vare sig spam eller virusar. Så har svårt att tro att något sådant spökar i min dator.
När jag fick min dator var den rätt tyst och klarade spel ganska bra. Men å andra sidan fanns ju inte sims3 ännu! När jag installerade The sims3 spelet när den hade kommit ut och jag köpt den, så började datorn jobba hårdare i högre varv. Med tiden blev det bara värre värre och nu kan man inte spela spel som sims3 spel innan den släcker av sig eftersom den går på högvarv…
Min dator har
INTEL CORE 2 Duo Prosessor (Orkar väl inte nyaste 3D spel?)
GEFORCE 9600M GT TurboCache (Mycket nöjd med grafik kortet)
4G DDR
1 TB dual HDD
BLUE RAY