Vill få min 2 års laptop som ny igen
Ok, alla dator och spel nördar. Jag orkar inte längre med denna dators skit attityd och har kommit fram att någon hårdvara borde skaffas nytt och uppdateras för bästa funktion.
Något måste vara fel på den. Som ni säkert vet redan så skriker den och går i högvarv när den skall arbeta som ex vid spel som krever hög prestanda som ex the sims 3. The sims 2 går bra att spela. Alltså spel som inte kräver så hög prestation, som äldre spel.
För några dagar sedan ville jag spela the sims3. Men laptoppen började gå på högvarv när jag laddade the sims3 spelet. När jag var nästan klar med att skapa min familj så släkte datorn av sig själv för att den antagligen blev överhettad av att gå på högvarv.
För inte så länge sedan tog min pappa och blåste ur datorn från damm och puttsade bort damm som fastnatt på fläkten…men pappas nogranna städning hjälpte inte mycket. Datorn går fortfarande tungt och på högvarv när den jobbar som ex vid spel.
Jag har har dessutomett mycket bra antivirusprogram som jag tycker är betydligt bättre en norton eftersom den är änklare att använda och inte så jäkla kompliserad. Avast Internet Security heter den som jag har. Man får brandvägg,spam filter,antivirus mf med den. Jag kollar igenom datorn ca 1-2 gånger i veckan efter virus och alla gånger har datorn varit virus och spam fri. Inga alerter alltså om vare sig spam eller virusar. Så har svårt att tro att något sådant spökar i min dator.
När jag fick min dator var den rätt tyst och klarade spel ganska bra. Men å andra sidan fanns ju inte sims3 ännu! När jag installerade The sims3 spelet när den hade kommit ut och jag köpt den, så började datorn jobba hårdare i högre varv. Med tiden blev det bara värre värre och nu kan man inte spela spel som sims3 spel innan den släcker av sig eftersom den går på högvarv…
Min dator har
INTEL CORE 2 Duo Prosessor (Orkar väl inte nyaste 3D spel?)
GEFORCE 9600M GT TurboCache (Mycket nöjd med grafik kortet)
4G DDR
1 TB dual HDD
BLUE RAY
mm
Nu skulle jag vilja veta vad som felar min dator. Är det prosessorn som behövs ny,ny fläckt eller vad tusan behövs. Tror ni att en INTEL CORE i5 prosessor skulle vara att tänka på när de kommer till speldator. INTEL CORE i7 har jag tyvärr inte råd med. Men har förstått att i5 och i7 är ett val till prosessor om man tänker ha datorn som spel dator till ex.
Och om jag skulle byta ut den prosessorn jag har nu till exempel i5,behöver jag ett ny moderkort då eller funkar i5 och i7 med det moderkort jag har i datorn nu? Jag har ingen lust att inhandla enny 10000 kr dator igen. Häldre uppdaterar jag den med att köpa nya delar till den….Men behöver er hjälp med att lista ut problemet och få en dator som inte går i högvarv och het så den stänger av sig själv när man spelar de nyare spelen….
My eternal love to my beloved flame! 
jag skulle köpa om du har platsen en stationär dator de är bättre för du har mer kylningsmöjligheter och du kan installera mer delar :) men om du vill ha bärbar såå är det nog enklast och bäst att köpa en ny med i5
Man kan inte bara byta processor på en dator utan oftast så måste man byta moderkortet och byter man moderkrtet så måste man oftast byte ram-minnen också, i värsta fall även grafikkort.
Men på en laptop är det svårt att uppgradera då det är svårt att få tag på delar förut ram-minnen till laptops.
Jag köpte en ny 15,6" Packard Bell Easy Note TS med i5-2410M-processor (nya ver.), 4GB DDR3 RAM-minne, 640gb hårddisk, Nvidia GeGorce GT 520M 1GB VRAM grafikkort, DVD-Super Multi DL drive, 1,3MP HD webcam, minneskortläsare, 2x USB 2,0, 1x USB 3,0, VGA, HDMI, Trådlöst och vanligt nätverkskort.
Funkar klockis för 5490:- på elgiganten. Oj ser nu att det står 4h batteritid på elgigantens hemsida. Över 5 timmar med USB-mus och Trådlöst USB-modem inkopplat, så det stämmer inte. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Vad jag menar med mitt inlägg är att det är kanske värt att köpa en ny dator…
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Gamla datorer (speciellt laptoppar) som har problem med kylningen är bara att kasta såvida man inte har garantier kvar.. de lär krascha inom snar framtid i alla fall.
Köp en stationär om du skall spela spel.. ungefär halva kostnaden för samma prestanda.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag skall låta en som utför data service kolla på den först om han får den fixad. Han påstod att han har fixat laptopar med samma problem som förr och det skulle kosta mig 400-500 kr att fixa det! Så i morgon åker den till service så får vi se hur den funkar efter behandlingen där. Blir den inte bättre av behandlingen där så antar jag att jag måste köpa ny eller uppdatera en gammal dator med nya delar…. Surfade på ebay och såg ett paket med oanvända delar som moderkort,fläkt,prosessor mm till ett pris på ca 2000 kronor! Vi får se hur det blir om laptopen blir bättre eller ej…
Om du köper ny laptop rekommenderar jag asus (brukar ha nvidia grafik), ev HP.
Men som zepp säger, stationär dator > laptop alla gånger om du ska spela.
#6 Laptoppen blev rätt så bra efter servisen och när service mannen fick rensa ut ca 300 spion program.Vilket nog är mitt fel då jag någon gång har haft av mitt antivirus program och brandvägg när jag installerat något och sedan glömt att lägga på brandväggen och antiviruset tillbaka. Sedan hittade jag på netet registery booster,speed up my pc och driverscanner som jag laddade ner från uniblue. Nyckeln till registery booster hittade jag på youtube och när jag la nyckeln till registery booster så jag hade full tillgång till det så kunde jag ladda ner resten av programet,alltså speed up my pc och driver scanner…
Behöver jag säga att jag hade över 1000 fel i registret? Inte undra på att det crashade..uppdaterade också mina drivers med driver scanner och 2 av dem var närmare 3 år gammla…hahaha. Efter att jag använt mig av dessa tre program med att rensa datorn så att den blev snabbare mm så började den gå ungefär som om den var ny. Samt att inte prosessorn började skrika…