Office 2007?
Jag har en användare om kommer slå bakut totalt när han ser att det inte ser ut som vanligt i Office på sin nya dator.
Finns det något sätt att få Office 2007 se ut som 2003 eller XP ?
Nej det går inte. Det finns ful-hack för att göra om flikarna så att det ser ut ungefär som det gamla.
http://www.addintools.com/english/menuoffice/default.htm
Jag skulle aldrig betala $30 för att gå tillbaka till något som var sämre, men det kanske är intressant för vissa.
Mvh // Johan

Haha mina föräldrar skulle aldrig klara av att gå över till office 2007. Så nytt så jag skulle fått hjälpa dem 10 ggr mer än vad jag behöver nu, med enkla saker som att kolla mailen. Deras minne är inte långvarigt och ändå är de inte gamla.
Jag skulle påstå att ju mindre man kan, desto lättare är det att gå över till Office 2007. Det är för vana användare som lärt sig konstiga menyval som det är jobbigt. Inte för att det är svårt, utan för att man är van vid något annat.
Det nya gränssnittet är överlägset det gamla och mycket mer intuitivt.
Mvh // Johan

#3 Jag håller nog inte med dig där. Ska man göra de saker man kan så blir det mkt förvirrande med så annorlunda layout. Ska man göra saker som man inte kunde innan så kanske det är lättare i 2007
Okunniga användare som är vana vid vissa saker är nog det mest konservativa som finns. Lite synd att det inte går att välja "klassiskt läge".
#4: Den är precis den responsen jag fått från alla jag demat det för, men när folk verkligen börjar använda det tycker dom det är bättre.
På min arbetsplats Spider har vi hållt flera uppgraderingsseminarier i olika längd. Det är en enkel och uppskattad form för att ta till sig det nya. Hör gärna av dig om det är något som kan vara intressant. Vi har även både first line och second line support.
Var jobbar du någonstans? Ni är rätt tidiga med uppgradering.
Mvh // Johan

Det var inte meningen att det skulle bli 2007. Jag köpte en ny bärbar av vår lokala handlare/konsult. Jag sa till honom att det skulle vara en standard office med den så slängde han i 2007. Typiskt nog så var datorn till en av de konservativa.
Jag jobbar i Halmstad så det är en bit :-)
#6: Tänkte mer på vilket företag. :)
Vi åker iofs runt en hel del också, men om det bara är för en användare låter det ju lite overkill. :)
Mvh // Johan

OK vet att Johan tipsat om detta förr men ändå.
Här kan du enkelt ta reda på var funktionerna i nya Office 2007 finns utifrån var de fanns tidigare. Det är helt animierat. Du får upp t ex word (gamla word) går till den funktion som du vill veta var den finns i nya Office 2007 så visas detta för dig så att man inte kan missa. Microsoft tog fram detta Flash hjälpmeddel då de förstod att det skulle kunna bli pro´blem initialt för användare. Finns dessvärre bara på engelska men är man bara lite finurlig så hittar man vad man söker.
Excel 2003 to Excel 2007 command reference guide