Skype och Viber fråga
Hej, min man och jag ska åka till New York och skulle vilja Skypa med barnen. Hur funkar Skype när man är utomlands? Går det att skypa från iphonen utan att det kostar skjortan? Samma sak med Viber, funkar det att ringa kostnadsfritt även om båda har svenskt abonnemang? Vet inte om detta är rätt forum att fråga på men jag gör ett försök. Tack på förhand:-)/ Lotta

Ska du skypa ifran usa fran din iPhone sa ar det gratis savida du far tag pa gratis Wifi. Vanligtvis sa har de flesta hotellen i NYC gratis Wifi, dock ar de flesta valdigt langsamma. Annars sa brukar Starbucks erbjuda Wifi.
Att prata pa skype over 3G kostar nog fruktansvart mycket om du har entt svenskt abbonemang.
---
kös msn med barnen samma princip men gratis det enda som behövs är hotmail,yahoo ellerlive konton i båda ändarna
@#2 Skype för iphone, är det avgiftsbelagt? Har bara gmail själv så är det läge att skaffa annat för att köra msn i stället?
Är det nån speciell App för detta i så fall?
Jag stänger av dataroaming när jag är där. Ska även Wi-fi vara avstängd för att sedan öppna upp när man har gratis tillgång? Spelar det någon roll?
vill inte gärna få några otrevliga överraskningar när man kommer hem för att man inte har koll på vad som ska vara av eller på.
Tack för svaren:-)/ Lotta
#3 Jag hr aldrig skypat så jag vet faktiskt inte om det är avgift på iphone? men vad jag vet är det ju avgift i vanliga fall.
Jag personligen skulle göra det enkelt för mig och skaffa mik och hörlurar/headset till hennes bärbara och köra msn/yahoo osv messenger vet ej om gmail är kompatibel med msn messenger? testa trillian annars. Det är gratis och funkar lika bra tycker jag. bandvägg och antivirus är standard och ska alltid vara på.
Får helt enkelt kolla upp lite av varje här märker jag. Vi får se vad det blir( om det nu blir nåt, tiden rinner iväg;-)
Tack för hjälpen!
bandvägg=brandvägg jag stavar som en kratta

#3 Nej har du Wifi pa sa kan du skypa. Allternativt, om du vill vara extra saker och dina barn har en Mac, iPhone eller iPad sa kan du kora Facetime vilket bara fungerar over Wifi
---
Nu har vi vart iväg och det funkade perfekt med WiFi uppkoppling på bla Starbucks, McDonalds och Macys. Där var det fritt och det kopplades upp automatiskt. Sen var det fritt på många andra ställen bara man fick lösenordet.
Skype funkade bra fast vi hade problem med att höra varandra så det blev att chatta med bild, men det funkade ju bra det med.
Tack för hjälpen