Vad gör Blocket segt?
Någonting jag stör mig galet mycket på är hur segt Blocket är! Den laddar i en evighet i förhållande till innehållet på sidan. Jag har adblock så reklamen laddas inte till exempel. Men ändå är det hur segt som helst att sitta och leta igenom annonser.
Blir riktigt fundersam över vad den gör under "laddningen", själva sidan blir rätt snabbt klar, men ändå tänker den en stund till.
Nån som vet vad det beror på?

Mvh Stephanie 

Inga problem m Blocket för mig med Ff7
---
Men Tradera funkar inte med Ff7 (inte heller de äldre ver). Detta började i nu i somras - innan dess funkade Ff utan problem.
Den laddar 90% - sedan står den å väntar i 22 sek innan den laddar resten. Detta vid varje uppdatering/ny sida.
Det funkade inte med IE9 heller - men det verkar ha fixats till nu.
Har kontaktat tradera - men de vet inte. När de provar funkar det hos dem.
Den enda som funkade för mig var Chrome - så ja har kört den på just Tradera sedan dess.
------
Hade samma problem på: Liberty Silver - men de ändrade ngt som hade att göra med att Ff först kollade ngt med IPv6 - innan den laddar in resten. Sedan funkade det hos dem:
"Firefox som får för sig att den nameserver den pratar med kanske är IPv6 och skickar först en sådan förfrågan. Den timar ut efter 20 sekunder vartefter ett vanligt IPv4 anrop sker som lyckas ganska omgående. Det förklarar att efter dessa 21 sekunder så hittar den alltid resursen."
-------
Somligt tycks funka för en del - medan annat funkar för andra :-/
Prova om det funkar på Blocket med Chrome m.fl.
/L
Det är chrome jag använder, men även syrran stör sig på samma sak, hon använder IE. Inga andra sidor är sega, tvärt om.

Mvh Stephanie 

Prova andra browsers tills du hittar en som fungerar tillfredställande på blocket.
/Fridaybrew