Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 2039 ggr
[Jessica_91]
2011-11-11 13:54
0

Kör inte Sims 2

Har nyligen rebootat datorn (pojkvännen som fixat) och allt har funkat bra hittills, har spelat Heroes of might and magic 6 utan problem. 
Installerade för en stund sedan ett sprillans nytt the Sims 2 som kom med posten idag. Allt gick bra tills jag skulle starta skiten då allt hängde sig precis när "introt" till spelet börjar.

Testade för ett par dagar sedan att installera samma spel fast annan skiva (systers kompis) men det funkade inte heller.

Någon som vet vad det skulle kunna vara för fel? Behöver man något speciellt program på datorn för the Sims 2 som man inte behöver till HOMM? Har kunnat spela the Sims förut på den här datorn så hårdvaran eller vad man ska säga är det inget fel på.

Har för övrigt Windows 7 om det gör någon skillnad, dock tror jag att jag hade det sist gång jag spelade sims också. ><

Monarchy
2011-11-11 14:54
0

Det är inte fel på Sims det är fel på din dator helt enkelt. 
Antingen att din dator inte klarar spelet, för långsam (antagligen inte)

Snarare att du inte har senaste drivrutiner till grafikkort och andra komponenter.

[Jessica_91]
2011-11-11 14:58
0

Jo som sagt så har det ju gått att spela på den här datorn förut (datorn är bara något år). Något tips på vart jag kan hitta mer info om vilka drivrutiner jag ev. behöver? 
Är det inte lite skumt att jag inte kan spela Sims men att det inte är några problem med HOMM? O.o

Monarchy
2011-11-11 15:02
0

Sen vad menar du med rebootat datorn.  Det betyder ju" starta om" och det vetjag inte om det är någon bragd precis Tungan ute

Du får kolla upp vad du har för moderkort, grafikkort och sedan gå in på tillverkarens hemsida och ladda ner.

Kan ju blivit något fel på installationen möjligvis. men Ja… svårt att veta härifrån.

[Jessica_91]
2011-11-11 15:06
0

Haha menade installerat om windows, såg att andra skrivit "rebootat" när de menade det så jag antog att det var rätta benämningen ^^.

Tack för hjälpen!

[Beavis]
2011-11-12 18:07
0

He he tänkte samma sak men Monarchy hann före.

#4 Iom at ni trpligen formaterat hårddisken och då installerat om windows och spelen kan det ju vara så atyt vissa drivrutiner saknas eller inte är uppdaterade för att klara spelen. om de fungerade innan.

Annars är det nog så att du antingen inte har tillräckligt med RAM för sims2 eller att Processorn är för klen. titta på Systemkraven på kartongen eller be den som brände skivan åt dig att kolla på sin.