Datorn iFokus

Datorn

Etikett: programvara
Läst 1195 ggr
[Tan-chan]
0

AVG klagar på FF för att använda minne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har stött på ett underligt "problem" som jag aldrig sett förut. Nu har min AVG anti-virusprogram börjat klaga på att FireFox använder för mycket minne eller något.

Jag vill bara höra med er som kan om vad programmet menar. Det dyker upp efter endast 10 min surfande och är rätt så störande när jag inte förstår vad den egentligen vill, och vad jag kan göra åt det. För jag kan omöjligt använda 250 MB bara på 10 min efter att ha läst nyheterna och kollat mailen med mera. (O_o)

Halvdansken
0

Min har börjat med samma sak, skitirriterande. Jag använder IE, så det har inte med browservarianten att göra.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[PeterWem]
0

Change when these notifications appear låter väl som en bra länk att klicka på? Så slipper du se det. Själv använder min Firefox 2 GB när jag surfar på Youtube.

[Tan-chan]
0

#1: Åh så jobbigt!

#2: Men över 200 MB på 10 minuter känns väl mastigt. Men det kanske har blivit så nu. Lever nog kvar på stenåldern då det inte gick åt nästan något minne alls när man surfade. LOL!

Bogey
0

Webbläsare är rätt minnestörstiga nuförtiden och det är inte att undra på. Ett par flikar uppe med gmail el. hotmail, lite youtube, Facebook och några till flikar.

Nästan alla webbmail idag är inte bara en webbsida utan ett helt program som körs inne i webbläsaren, lika så Youtube och Facebook m.fl. så det är inte så konstigt att det ser ut som webbläsaren suger minne när den kör kanske 3-4 program parallellt inne i sitt minnesutrymme.