Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 712 ggr
Rwawr
0

Ominstallera från Linux till Windows?

När jag skulle installer aom datorn från Linux till Windows, gick det inte . Det stod att den skulle kontrollera något men sedan blev skärmen svart och ingenting händer…… Vad kan det bero på och hur kan man fixa detta?

Monarchy
0

Gå in i BIOS och formatera hårddisken, sedan stoppar du in dvd, väljer att BOOTA från CD/DVD. sedan installerar du windows.

Rwawr
0

#1: Förklara hur man gör? xD Vet inte alls hur man formaterar eller Bootar.. hehe. :s :)

Monarchy
0

Lättast om du låter någon bekant göra det åt dig.    Så kan du titta så du vet tills nästa gång. Annars rekommenderar jag att du söker på tex "how to install windows 7" på youtube.

Men om du har tur så behöver du inte gå in BIOS, då tycker du bara in skivan och startar om datorn och sedan brukar det komma upp en text, "PRESS ANY KEY TO BOOT FROM CD"  då gör du bara det och sedan kommer in på rätt ställe så att säga.

Rwawr
0

#3 Tyvärr har jag ingen som kan det :/ Redan kollat med alla om någon vet hur man gör.

Det andra har jag gjort, men det är då det står att något kontrolleras och sedan blir skärmen svart och ingenting händer..

Monarchy
0

Då får du googla på hur man installerar windows 7 helt enkelt. För det finns mycket bättre anvisningar där hur man gör än vad jag kan förklara i textform här.  Men antagligen måste du gå in i BIOS och formatera om hårddisken innan du försöker installera windows igen.

Rwawr
0

#5: Jo i värsta fall får jag det.
Redan letat massor men inte hittat något jag fattar.. Men får fortsätta.