Mini PC - eller inte
Jag har länge funderat på en Mini PC - liten, nätt och enkel att ta med sig. Tanken är att ha den i stugan och läsa mail och surfa någon gång. Den kommer alltså inte att användas så mycket som datorn hemma.
Nu läser jag att mini PC är ett utdöende släkte. Bla Dell och Acer satsar inte längre på min PC. De satsar mer på kvalitet och prestanda. Jag antar att priset blir ett annat dvs dyrare.
Är det tokigt att nu satsa på en mini PC. Jag vill gärna höra lite uppfattningar.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Ska du bara ha den att surfa och läsa mejl på finns det väl ingen anledning att köpa dyrare, även om de skulle ''dö ut'' :) Den lär ju inte sluta fungera bara för att de inte gör nya.
Men tänker du att du kan ha den till annat eller vill kunna se film osv på större skärm, så köp en större.
Har en billig mini, den funkar till mail och surf men den är ju inte lika bra som min stationära.
Förstår inte riktigt vad det spelar för roll att de är ''utdöende''.. det enda viktiga är väl om de fungerar för dina krav?
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

ska man se på film kan man koppal den till sin TV eller annan skärm.
#2 Smart :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Men varför köpa en mini PC? har du ont om plats, drar du med dig den överallt? Jag tror att en vanlig laptop skulle göra jobbet lika bra och då får du större skärm att läsa på. Blir så galet smitt och pillat allt annars.

Eller köp en iPad, men det är dyrare skulle jag tro.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

#4 jag överväger en efter att min man köpt en till sig, den är smidig att ha med sig och vill man så kopplar man den till en större skärm och ett tangentbord.
Bärbar i ordets rätta betydelse, jag vill inte ha en släpbar
# 1 - Ska inte se film på den. Bara kolla mail och surfa. Med utdöende menar jag - löns det satsa på något som försvinner eller ska man invänta nyare teknik, prestada mm som komemr med den "nya".
# 4 - ja det handlar om plats - i packningen. Från huset till bilen - från Då vill man ha minsta möjliga packning.
# 6 - Så tänker jag också- enkel att bära med sig - tar liten plats - lätt.
Varför jag ska ha en mini PC behöver jag ju egentlígen inte förklara.
Min fråga var bara om jag ska satsa på de nya som komemr som jag skrev i mitt första inlägg. Enl. vad jag läst ska de vara lätta men med bättre kvalitet och högre prestanda än mini PC.
Jag vill ju inte köpa någon som jag sen ångrar. Mini pc är tex rätt långsam efter vad jag hört.
Bara så du vet så ska du ha en netbook, antar samma som mini PC?
Så är dom billiga men otroligt låg prestanda. Alltså klarar inte av flash på hemsidor som aftonbladet. Hackar sönder och har du igång fler än ett program… ja det går inte.
så .. testa innan så du vet vad du ger dig in på.
# 8 - det är precis sån info jag vill ha. Tack för den.
Köp en Mac mini, case solved.