Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1781 ggr
Catta-
2011-12-18 23:09
0

Problem med skrivare

Hej. Jag har en EpsonStylus DX4400 som nu på senaste tiden har börjat krångla rejält.

Ska jag skriva ut vanliga text dokument måste jag ställa in att jag ska skriva ut ett foto och med låg hastighet. Gör jag inte det blir det randigt och bitar av texten fattas. 
Skriver jag ut foton blir det mörka i bilderna mörkare och de ljusa, ljusare.  En ny grejj hände för ett par dagar sedan. Då blev konturerna på fotot(en katt med vit bakgrund, så kattens konturer blev missfärgade), på första försöket gröna sedan på andra försöket blåa. Slutade med att jag skrev ut i svart/vit i stället men då blev det som jag nämt ovan de mörka, mörkare och de ljusa, ljusare.

Vad tror ni att det kan bero på? Skrivaren är ungefär 5 år gammal och jag använder bara orginal bläckpatroner. Jag brukar köra rengöringsprogram genom datorn(program som följde med skrivaren) men det hjälper inte.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Zpookey
2011-12-19 12:25
0

Har du testat att köra kalibreringsverktyget? Borde finnas på samma ställe som rengöringsverktyget.

En ny skrivare kostar ju inte så mycket idag så det kanske är bättre att bara köpa ny?

Catta-
2011-12-19 17:06
0

Ska testa det.
Mjo. Borde kanske köpa en ny. Denna är somsagt ganska gammal..

"Lycka och jubel att äga en pudel!"