Update Window
Har lart mig att den andra onsdagen i varje manad ar det dags att klicka pa Update Window. Idag var det 4 nya sakerhetsatgarder att ladda ner. Skall jag ta bort dom gamla eller skall allt som uppgraderas finnas kvar? Jag har en lang lista dar man kan ta bort eller lagga till program.

De gamla skall alltid ligga kvar. Dessa innehåller viktiga uppdateringar från förra månaden och tillbaka. De som kommer varje månad är nya saker som läggs på och är inte hela nya uppdateringar på allt. Det är bara när det kommer ett helt nytt service pack som alla äldre uppdateringar även finns med i dessa.
Inte ens då skall man ta bort de gamala uppdateringarna för Windows sköter detta automatiskt och lägger bara på de delar som inte är uppdaterade.
Skulle du ta bort äldre uppdateringar skulle Windows uppfatta det som om du inte hade dessa installerade och då skulle din lista kompleteras även med dessa när du kör Windows Update.
Kan har helt rätt. Låt dom var kvar. Den enda gången som en ny fix inkluderar gamla fixar är när det kommer ett Service Pack. Det sker rätt sällan. För Windows XP som är närmare 6 år gammalt har det bara släppts två servicepack.
Mvh // Johan

Bra, nu fattar jag vad ni menar!