Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2080 ggr
Chalin3
0

Bränna DVDskiva?

Jag har tänkt bränna ner film på en DVD skiva.
Det är flera kortare filmer som jag filmat med kameran, filmat i HD. Nu vill jag bränna ner dessa på en DVD för att kunna kolla på i TV'n.
Kan någon hjälpa mig? hur ska jag göra? och vad ska jag använda för filformatför att kunna kolla via dvd-spelare?

[Woozy]
0

Beror ju på vilket format videokameran sparar i.

Använder du .avi så kan alla DVD-spelare i modern tid läsa de.

Högerklicka på de filer du vill bränna och välja "skicka till" sen väljer du din brännare.

Du har inte skrivit vilket OS du använder, men jag får chansa på Win 7.

Chalin3
0

Tack för svaret

Den sparar i .MTS

Ja denna datorn har win 7.  Har försökt kollarunt i Win Livemovie maker. Men hittar inte att man kan spara ner den i annat format.

Hur kanjag konvertera om filerna till "rätt" typ?

Kaj
0

Freemake video converter    gratis och bra

Du bör även ladda ner ett codec paxck för att vara säker på att kunna ta del av alla filformat på din dator. Det finns en hel del bra men t ex K-lite codec pack är bra

Chalin3
0

Tack så mycket. Ska kolla på det

Zpookey
0

Där brukar alltid följa med program för konvertering när man köper kamera. Har du testat det?

Chalin3
0

Ska se om jag hittar parpperna och det till kameran och se om det följde med någon skiva…

papa-bear
0

nod32 stoppade freemake videoconverter, zugo toolbar sågs som ett potentionellt hot, både vid internet installationen och hämtningen av hela installationsfilen.

[Woozy]
0

Samma hände mig.

Kaj
0

Hmm, jag har haft Freemake under lång tid och det finns ingen ZUGO toolbar med där. Ställ en fråga till dem via deras FAQ. De brukar svara jätte snabbt.
Det kan ju vara så att NOD32 varnar fel. Jag har kört igenom med Microsoft Security essentials och inga varningar där.

Du försökte väl hämta filen från deras officiella hemsida?http://www.freemake.com/downloads/