Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 2135 ggr
[pandes]
2012-01-12 19:06
0

Adminlösenord

Mamma hade adminkonto på denna datorn för.. Ja, av någon anledning för ett par år sedan, och har självklart glömt bort det. Nu vill hon ha bort kontot för att hon ska göra nåt. Jag kan inte avinstallera/installera program utan detta lösenord, hoppas det finns något sätt?

Den datorn har Windows 7 Ultimate.

Har pröavt admin * i cmd, det fnkar inte. Får Error 5, acces denied" eller liknande.

Någon som kan hjälpa mig?…

Monarchy
2012-01-12 19:56
1

Jag vet att det finns program eller metoder som kommer åt eller förbi windows löserord på 2sekunder. Vet ej vart man hittar dessa dock.
För egentligen ska det vara "omöjligt" så man det och ja..  lycka till

[pandes]
2012-01-12 20:00
0

#1 Men jag kan inte installera program utan adminlösenordet, moment 22. :P

Monarchy
2012-01-12 20:22
0

jo men lär finnas några metoder att skriva i kommandotolken eller något.  googla på engelska så hittar du säkert direkt

[pandes]
2012-01-12 20:56
0

Hehe, vad är kommandotolk…? :)

Monarchy
2012-01-12 21:34
0

googlar du på "CMD" på google bilder så ser du.

[pandes]
2012-01-13 20:46
0

Jaha, jo cmd, det har jag använt, försökte på admin * där, men det funkade inte, fick bara "acces denied"…

[pandes]
2012-01-13 21:26
0

Jaha… Det stpg att jag skulle klicka f8 f8 f8 f8 f8 och jag gjorde det, satt där som en galning och klickade men ingenting hände.

Men jag har "Två Windoiws" vettefan hur det enda kom fit, men helt plötsligt kuden jag välja mellan Windows 7 och Windows 7, valde fel första gången, kom till nån installations-grej, ås nu kör jag på det gamla som kom med datorn. Men om jag hittar Product Key ill det andra, kan jag ta bort detta, och köra på den nya? Men det är kanske olagligt att ta Product Key från Internet? Är inte alls insatt i sånt där, har en kompis som kan sånt annars…

När jag väljer vilket jag ska köra på, kan jag klicka på f8 där, och vad sa jag välja isåfall? Skulle gärna vilja använda denna datorn endast för Photoshop.

[pandes]
2012-01-13 21:39
0

Hehe nu är det bara jag som skriver massa frågor. :P

Men jag läste att man visst inte kan göra så i Wind 7, man måste ha adminlösen.

Men man kunde visst ladda ner ophhack eller nåt, men först måste man ha ett USB, och på det USBminnet ska man ha nåt som man får HÄR ifrån. Någon som kan något om detta? Att installera program från USB, alltså…