Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 3844 ggr
rakuLotta
1

installera trådlös skrivare

Hej,

Har en säkert jättedum fråga.

Sitter och ska installera en ny skrivare som är trådlös. Canon Pixma MG6250

Det medföljer en Setup CD-rom skiva. Den kan jag installera i vår stationära dator, men min laptop har inget fack för CD. Kommer det inte gå att skriva ut från den då?

har inte kunnat utläsa från Uppstartsguiden som medföljer. Den är ju enkel att förstå för en barnunge, men just denna fråga kan jag inte utläsa. Kanske nåt man borde förstå ändåSkäms!?

Vore supertacksam för svar om någon kan gissa sig till svaret, eller om någon kanske har samma skrivare.

Mvh Lotta

Mooniq
0

har din laptop bluetooth och du försöker skriva ut så kanske den söker och hittar den trådlösa -den kommer då att be om lösenord.. så gjorde min laptop när jag tog ur simkortet och pejlade in mitt trådlösa nätverk.. det behövde jag bara göra en gång.. smidigt.. du kan ju prova o se vad som händer..

Glad

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

rakuLotta
0

Hmmm, tror jag redan fått svar på min fråga. Bra att jag ställde frågan innan jag startade igång installations CDn;-)….

Kanske behöver jag återkomma med lite andra frågor om jag inte får till det med konfigurationer och annat dyl som är rena grekiskan för mig.

rakuLotta
0

@Mooniq: ja, den kräver en rauter och det har vi. Hoppas på att det är enkelt och att det är som du säger att den "hittar" den av sig självt.

Tack för så snabbt svar:-)

Monarchy
0

Bara så du vet ska man aldrig installera med med följade CD om det går att komma ut på internet på annan väg först, tex ta bärbara till en vän eller koppla in den via sladd. 

För man måste hur som helst ändå ladda ner senaste versionen från företagets hemsida.  I detta fall då det är internet, men även för grafikkort,processor,ljud etc.