Router
Funderar att skaffa en billig trådlös router, så jag kan använda WiFi på min mobil hemma.
Vet inte vad jag ska välja för något, men letat lite på Net on Net och hittat routen nedan.
http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/router/trdlsa-n-300-mbit/netgear-wnr612/150370.5415/
Fungerar den till ett enkelt trådlöst bredband i en lägenhet på 52kvm?
/Elisa

WiFi på din mobil? Vad menar du då?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Heter det inte så?
Jag vill surfa på trådlöst bredband hemma på min telefon.
/Elisa

Ok, jag är mobilanalfabet, men kopplar man om sin telefon till ett annat bredband? Det är möjligt. men varför?
Spara pengar och batteri med mera…
Man har t.ex. bara en viss mängd data man får ladda upp via sitt mobila bredband och kan jag då använda mitt fibernät att ladda upp ifrån istället. Så blir det billigare.
Man kan använda WiFi på en del flygplan, där man inte få ha telefonen på annat än i flygplansläge.
Beställde routern nu. Får hoppas den räcker till det jag vill. 
/Elisa

Ok, jag tror säkert att routern är ok. Men du sparar väl knappast batteriet på telefonen?
Vad betyder "flygplansläge"?
Sparar ju genom att jag mobilen hela tiden söker efter nät. Det gör den ju inte om det finns ett tillgängligt.
Sen tror jag inte det gör någon större skillnad på just batteriet.
Men jag kan ringa gratis till vänner med t.ex. Viber om de också har Wifi hemma och på det sättet spara pengar på abonnemanget. 
/Elisa

Du kan ju köra din dator också på det trådlösa.
Det vet jag. Men jag har ingen dator som behöver kopplas till trådlöst.
/Elisa
Denna Netgear har jag och den funkar kanon bra =) att surfa trådlöst med både laptop och mobil
Tack. 
Funkar inte den jag beställt så ska jag kolla upp denna.
/Elisa

#8. Men du har ett bredbandsabonnemang, väl? Annars hjälper det inte att sätta upp en router.
Självklart!
/Elisa
har du fiber hemma? och ett aktivt sådant abonnemang?
i så fall så passar den routern utmärkt
har själv den routern sen några år tillbaka härhemma och fiberabonnmenang och det fungerar utmärkt
Halvdansken snälla vet du inte vad du pratar så låt bli tråden oki? du förvirrar bara
och du har helt rätt Kalindas genom att ha trådlöst nätverk hemma så kan du koppla upp mobilen till det och på så sätt spara pengar
vad är det för mobil du har? Iphone eller Android?
Det är fibrer jag har hemma och telefonen är en Iphone 4s.
Tanken är att spara lite pengar vid uppkopling och ev. ringa lite med Viber så jag slipper kosta på mig mer än nödvändigt på abonnemanget.
Sitter ju ändå mest hemma med telefonen. 
/Elisa
14# och det borde du få routern till att fungera till
ett bra tips se till och läs bruksanvisningen ordentligt och ta dig tid att gå genom routern och inställningarna
glöm nu inte oxå att sätta lösenord på det trådlösa nätverket och använd krypteringen WPA2-psk och skapa ett långt lösenord med stora små bokstäver siffror och specialtecken
Det ska jag göra. Tack! 
/Elisa

Sorry ladydragon att jag blandade mig. Men du behöver inte skriva i bold, jag kan läsa… oki?
17# gjorde det enbdast för att förtydliga så det inte skulle försvinna i texten…..