Datorn iFokus

Datorn

Etikett: hårdvara
Läst 2649 ggr
Niklas
0

Var finns vita USB-sladdar?

Är det någon som vet vilka som säljer vita USB-kablar?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Halvdansken
1

Helt OT, men jag undrar om inte det skulle vara en affärside med olikfärgade kablar? Jag vet själv hur svårt det kan vara i ett nystan av kablar att hitta vilken som är vilken, om man ska byta ut eller så. Plus att det kanske skulle vara snyggt med lite färg?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fridaybrew
2

Finns hur många färger som helst på kabelsidan redan , så ja det är en affärside som redan praktiserats sedan länge =)

Råkar man ha flera likadana som orsakar förviring kan man markera med olika metoder, nagellack för färgkodning, alternativt tejpbit kombinerat med en liten smal pappersbit som man skriver på vad kabeln är till för sen klistra på den i båda ändarna så det blir som en beskrivningsflärp. Sen finns det minibuntband vilket är exemplariska för att snygga till kabeldragningen i en stationär dator internt. Dock fungerar de även utanför, och kan även användas som färgkodning av kablar.

/Fridaybrew

Halvdansken
0

Så då borde det inte vara några problem att hitta vita USB kablar? Skrattande

Vi har problem på vårt jobb med en miljard (kanske) kablar som går i hop i en enda röra bara på kontoren. Men det är möjligt att färgade sådana kostar mer.

Niklas
0

#1: Har du sett någon vit där, som inte är iPhone-sladd? Jag har tittat på något 50-tal utan att se en enda som bara är vit.

Halvdansken
0

Om du inte har nåt emot att skicka efter från Danmark så finns här USBkablar också i vitt.

Niklas
0

#6: Tack! Glad

#7: Det behöver jag inte nu. Glad