Varför strular CD-romen??
Ett av mina sims-spel fungerar bara ibland på min dator, naturligtvis är det det senaste, så skivan måste sitta i…
Ibland fungerar den perfekt, men sen räcker det att jag slår av datorn så "hittas inte skivan".
När jag sätter i skivan så kommer det upp en cd-skiva bredvid muspekaren, så datorn borde ju känna av att det sitter ngt i??
De ggr jag väl får igång det, så fungerar det problemfritt sålänge jag inte stänger av datorn eller öppnar CD-rom facket… Vad är fel??
Prova göra rent skivan.
#1 tro mig, jag har gjort ren den
det är inte problemet!
Hmmm
Ja då vette tusan 

Stänger du av maskinen med skivan i?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#4 stänger väldigt sällan av datorn öht. Om jag gör det, gör jag det oftast med skivan i, men även utan. Samma problem oavsett.
Just nu funkar skivan, måste trycka ut den och sätta i den igen, typ en miljon ggr, så börjar det fungera. Stänger jag av datorn eller tar ut skivan nu, så kommer det inte funka igen…

Har det varit så hela tiden, och med alla DC/DVDer?
Svårt att säga, eftersom det bara är en del skivor som strular, de flesta fungerar klockrent. Kan ju vara så att jag bara provade skivor som funkar i början när jag hade datorn. Minns inte riktigt när problemet började… För 1½ år sedan kanske, första gången… Då en DVD-film. Datorn är ca 2 år gammal (laptop, om det har ngn betydelse)
Efter att ha startat om datorn (ofrivilligt) så har jag samma problem igen… Förbannade skit-maskin!!!!
Så nu ska jag mata in och ut skivan en miljon gånger så kanske jag kan få igång det till på Onsdag…

datorn beter sig helt ologiskt!! Behövde bara trycka in/ut skivan ca 10 ggr för att få det att funka den här gången…
Dålig cd/dvd enhet förmodligen.
skivor kan krångla om man stänger av datorn med skivan i så det första du borde göra är att alltid plocka ur skivan änr du är klar med den
sen kan du ju alltid köpa en ny cd/dvd enhet tror dom inte är så speciellt dyra och tror det finns såna som inte behöver monterar i datorn utan man kan ha dom bredvid
jag hänvisar dig till google och en sökning på detta om det intresserar dig
#12 jag stänger aldrig av datorn, om det inte händer ngt oförutsätt, som att vi blir strömlösa och batteriet dör…
Skulle tro att det är just DVD-enheten som strular, men anser det lite konstigt att den läser en del skivor utan minsta problem och vissa bara då och då "/
får nog leta upp en ny enhet =)

Vi har en sån DC-spelare i vår bil. Visas CDer tar den med en gång, vissa får man trycka in och ut 25 gånger innan den spelar, och vissa har vi gett upp att lyssna på.
CDer (och DVDer?) spelas innifrån och ut, och om det är mycket information på skivan kan innersta spåret ligga så att läsaren har svårt att fånga det, var det någon som förklarade det för mig. Det är därför det är skillnad.