Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 481 ggr
Hawknestgrove
2007-05-16 12:19
0

Firefoxare har problem...

Gunilla.H på Hittekatter här. en del av våra medlemmar kör utmärkta Eldräven och vill inte ha något annat. Men de stöter på problemet, att de inte kan lägga in bilder direkt i meddelandena, som vi kan göra som kör IE. Har båda webbläsarna själv, så jag har testat. Skulle det inte kunna gå att fixa det? ÄR själv glad om jag kan undvika IE så mycket som möjligt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

johan
2007-05-16 15:23
0

Det går inte att göra med Firefox. Det har ingenting med iFokus att göra, utan är helt enkelt inte möjligt med Firefox.

Mvh // Johan

pentsium
2007-05-16 21:55
0

wow första grejen som bara finns i IE och inte i firefoxRäcka ut tungan

johan
2007-05-16 23:45
0

#1: hehe. Nej, knappast! Prova att sätta contentEditable="on" på valfritt element i Firefox och se om du får en wysiwyg-editor. Vad jag vet kan Firefox bara göra det med hela dokument och inte en utvald del av en sida, t ex en DIV.

Men Firefox kommer nog i kapp på den punkten också. Som vanligt behöver de väl lite tid på sig för att komma ikapp IE. :)

Men IE saknar CANVAS-taggen vilket är väldigt synd.

Mvh // Johan

Petersen
2007-05-17 01:57
0

Jag har inga problem med att copy & paste bilder direkt i mina inlägg med FireFox 2.0.3 eller 3.0a1 (även kallad "Gran Paradiso")

Kan du beskriva mer i detalj vilka steg ni gör och hur det yttrar sig, typ felmeddelanden etc.?

johan
2007-05-17 17:33
0

#4: om man högerklickar på en bild och bild och väljer kopiera bild så går det inte att klistra in den sedan. Ditt tips att markera innehåll i sidan och kopiera det fungerar säkert bättre.

Mvh // Johan

Petersen
2007-05-17 17:44
0

Jag snor mitt eget inlägg från en annan tråd och klistrar in det här också då:

1. Skriver inlägget
2. Bifogar (laddar upp fil) i vanlig ordning så den hamnar uppe i högra hörnet på detdära vanliga tråkiga viset som en ikon du vet.
3. Klickar publicera.
4. Klickar fram bilden via ikonen i mitt inlägg.
5. Markerar bilden i browserfönstret, med CTRL+A tex.
6. Trycker CTRL+C för att kopiera (inte högerklick med mus)
7. Öppnar mitt inlägg igen för att redigera det
8. Ställer mig i slutet av texten och trycker CTRL+V
9. Vips så klistras bilden in och jag bockar i "Ta bort ursprunglig fil"
10. "Publicera"

Jag har sett detta "påstående" på flera ställen och det är fritt fram att använda ovan "guide" om ni känner för det.

Hawknestgrove
2007-05-20 16:58
0

#3 Johan, när det gäller datoren så har jag iq som en femåring……#4 vad är gran paradiso för nåt?

johan
2007-05-20 17:17
0

#7: Gran Parasido är kodnamnet för den kommande versionen av Firefox. Det finns bara som en testversion ännu så länge och bör bara användas av testare och webbutvecklare.

Mvh // Johan

Hawknestgrove
2007-05-20 20:36
0

Aha, då har jag alltså något att se fram emot? Väntar med spänning…..