Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 7639 ggr
[Amnesia]
0

Ritplatta Wacom bamboo fun

Hejsan!

Jag har en wacom bamboo fun ritplatta och den verkar inte vilja fungera som den ska.

Själva touchplattan funkar när jag drar med fingret, men inte med pennan och knapparna på sidan om funkar inte heller (Där man kan trycka av touchen och zooma in etc etc.)

Är det pennan, datorn eller plattan det är fel på? Har inte använt den på ett halvår och den funkade felfritt innan och jag har inte utsatt den för någon större skada. Sen minns jag inte om man lär ladda hem nåt program på datorn för den ska funka? För jag har en helt ny dator.

Pilon
1

Hade plattan en cd-skiva med drivrutiner på i paketet? Den behöver du nog i så fall installera.

Pilon
0

Om du inte orkar leta efter CDn så finns Drivrutinerna på Wacoms egna hemsida http://www.wacom.eu/index2.asp?lang=en&pid=29&gm=3

titta under plattan vilket modellnummer den har och let asen efter det i listan.

Monarchy
0

man ska aldrig använda cd-skriva som följer med. Det är gamla drivrutiner så ladda ner från hemsidan.

[Amnesia]
1

Tack så mycket! Det funkar :-D

Pilon
0

03 äsch, dom flesta aparaters cd-drivers funkar faktiskt fint :)

om det nu inte ärså att cdns drivrutiner är anpassade till tillexmpel bara xp och man använder sig av vista, då är det nog bäst att leta efter en nyare drivrutin på hemsidan istället (om det ens finns nån nyare där) :-)

04 najs! =)