PDF-Fil
Hej!
Jag funderar på att skriva ner text i Pdf-fil istället för på Word som jag sedan kan sända på epost till andra.
Men jag förstår inte hur jag ska göra???
Open Office kan spara som pdf har jag för mig.
#1 Japps, men ännu hellre Libre office som är en utbrytning från skaparna utav Open Office. Open Office verkar helt ha stannat av i Suns regi.

Det finns gratisprogram man kan ladda ner för att skifta till PDFer. Underligt att det ska vara så svårt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
TS - Välj spara som och därefter PDF
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Det är inget som helst fel på att använda Openoffice, och det funkar utmärkt att göra PDF-filer med det.
Openoffice är som Word fast det är ett gratisprogram.
Det funkar till och med bättre än word
Det finns även exel och andra Microsoft office-liknande program i Openoffice när du installerar det.

Om du använder Word 2010 så finns alternativet att spara worddokumentet som en PDF fil.
Välj Arkiv, Spara och Skicka. I mitten har du nu en rubrik som heter Filtyper. Där har du Spara som PDF/XPS. (XPS är microsofts konkurrerande format till PDF men är inte lika bra tycker jag så använd PDF där).
Du kan även direkt från menynSparqa och skicka välja att sända Word filen som ett pdf format direkt utan att först spara ner det som en PDF fil.
Har du äldre versioner av Word än Word 2010 så måste du hämta hem ett tillägg till Word som gör att du kan spara filerna som PDF:er.
Men du skulle kunna pröva följande (för Microsoft släppte faktiskt PDF tillägget men var tvungen att dra tillbaka det. Så på många installationer finns tillägget där men är avaktiverat.
Solution 1: Remove Adobe PDF from the Disabled Items list in the Microsoft Office application.
1. Open the Microsoft Office program (Word, Excel, Publisher, or Excel).
2. Go to Help > About [program name].
3. Click Disabled Items.
4. Select Adobe PDF from the list and click Enable.
5. Quit the Microsoft Office program and then restart it.
bullzip pdf printer eller liknande program fungerar också, installeras som skrivare och kan väljas vid utskrift.
tack allihopa. Nu har jag fixat en pdf-fil.
haha :-) Men hur gjorde du?