Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1267 ggr
Ratlings
2012-03-16 13:34
0

Morgontrött dator

Min dator sjunger på sin sista vers vet jag, skärmen glappar och den är allmänt sär.

Men den senaste tiden har den börjat vägra starta. Eller jag starta gör den, men det kommer upp en blå sida som det står "stop" på och en massa siffror. Sedan kommer det ingenstans och jag måste stänga av datorn. Startar den igen och då kommer det upp att Windows inte kunde starta och jag kan välja att reparera (rekommenderat) eller starta windows som vanligt. 
När jag startar windows vanligt kommer jag återigen till den blåa sidan.
Väljer jaf reparera så reparerar den ju, men sedan upprepas hela historien en, två eller tre gånger till innan jag får igång datorn ordentligt.

Detta börjar bli störande, någon som vet vad det kan vara / vad jag kan göra? Förutom att lämna in den.

// Lise
When nothing goes right, go left!

Liz85
2012-03-17 16:25
0

Jag skulle rekommendera omformatering till att börja med och beroende på om datorn börjar bli ålderdomlig fundera på att framöver skaffa ny dator. Du skrev ju att skärmen glappar så jag utgår från att det är en stationär dator och om själva datorn inte har alltför många år på nacken kanske det räcker med att byta ut skärmen eller sladden till skärmen? Du kan ju låna någons skärm och se om det blir bättre då.

Observera dock att vid omformatering måste du ha en windowsskiva till hands och allt på datorn kommer försvinna så spara undan det du vill ha kvar först.

Ratlings
2012-03-17 17:28
0

#1 Glömde skriva det, det är en bärbardator. Vet inte hur gammal den är, men tror den har några år på nacken iallafall. Omformatering har provats då det inte går att aktivera windows 7 men det funkar inte..

En ny dator ska införskaffas iallafall! :)

// Lise

Liz85
2012-03-17 17:35
0

Aha, ja då kanske det kan vara läge för ny dator ja. Glad

Ratlings
2012-03-17 17:39
0

#3 Ja, jag antar det.. Ska fixas till veckan isåfall.

// Lise