Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1699 ggr
examynia
2012-03-21 18:36
0

surffråga

vet att detta kanske med denna sidan att göra men hittade ingen sida de skulle passa direkt på.

men nån här kanske vet ändå..

jag har 2GB gratis surf i månaden på mobilen. hur mycket kan man egentligen vara ute på nätet för de? hur mycket går de typ åt till 10 minuter facebook eller wordfeud.. nån som vet?

Kaj
2012-03-22 10:17
0

I princip ingen ting. Det är bara om du laddar ner eller surfar till sidor med mycket grafik och framför allt laddar hem eller visar Video som trafiken går upp.
Om du dessutom använder dig av GPS tillsammans med google maps för att hitta adresser etc så drar även den relativt mycket trafik lite beroende på vilken vy du väljer f'ståss.

Dessutom brukar det vara så att efter att man nått upp till max gränsen i ditt fall 2 GB så brukar enbart hastigheten att strypas ner till 64kbit/s eller så. Och alltså inte kosta dig något mer men surfandet blir jättelångsamt. Men kolla med din telefonleverantör om vad som gäller för ditt abbonemang.

Vet ej vad du har för telefon men om det är en Android kan du ladda hem gratis appen 3G Watchdog Free (gå till market och sök efter 3G watchdog och välj Free varianten).
Denna app håller reda på hur mycket trafik du förbrukat. Du kan ställa in så den varnar dig när du kommer över en viss gräns t ex 1,5 Gig.
Du kan även ladda ner den här men android market är enklare då den installeras automatiskt på telefonen där. För båda varianterna måste man vara inloggad på google play men det är ju nästan standard om man har en android för att kunna besöka market, syncka gmail, google maps etc.

examynia
2012-03-22 14:23
0

okej tack=) så omman sittr lite på wordfeud osv så är de inte så mycket det tar? sitter kanske 5 minuter sen kopplar jag ner till nsta gång.. är inte uppkopplad jämt..

okej jag har ju kontantkort å där står de att för de man laddar på ingår 2GB gratis surf sen där efter stryps de å kostar.. men man får max använda 20GB i månaden.. men de är nog svårt att komma upp i då med de lilla jag är på worfeud å facebook på mobilen.. som sagt kopplar ju ner direkt när jag kollat de jag ska.

ahaaa okej men då ska jag kolla upp den där appen..=) jodå vet hur de funkar:P hehe men då ska jag kolla upp den å ladda ner den o såfall..

tack så jätte mycket:D