Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1288 ggr
beem
2012-04-12 16:09
0

Microsoft Essentials Security / Google Chrome

Jag har nu kört med Google Chrome som standardwebbläsare en tid.

Jag har fått problem med virusprogrammet Microsoft Essentials Security som inte kan uppdatera längre.

Jag anmodas då att göra det manuellt. Inte heller det går och jag hänvisas till en hjälpsida.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/troubleshooting-update-issues

Innebär detta att jag inte kan köra MES med Chrome ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös

ru4real
2012-04-12 18:52
0

Antivirusprogrammet borde inte påverkar Chrome, annat än att det kanske stoppar vissa sidor från att visas eller liknande.

Har du följt stegen som står beskrivna där? Har du ngt annat antivirusprogram installerat som bråkar i bakgrunden? Är du kopplad mot Internet?

beem
2012-04-12 19:09
0

# 1

De steg som står gäller ju Internet Explorer….eller ?

Jag har inget annat antivirusprogram installerat.

Ja jag är uppkopplad mot internet.

ru4real
2012-04-12 19:23
0

#2 De steg som står där är för att uppdatera el felsöka varför uppdateringen inte funkar. Att det står internet explorer är för att det är en så stor del av operativet i alla fall. Ofta så måste internetinställningarna för IE funka, även om man inte använder programmet. Många andra program kollar där hur de själva skall ansluta mot internet via det.

Följ stegen, starta om när det står så, så borde det kanske lösas. Om du får nya fel, skriv ner dem här så kan vi felsöka vidare.

beem
2012-04-12 20:20
0

# 3 OK då gör jag så. Tack för hjälpen så långt.

ru4real
2012-04-12 21:18
0

Inga problem. Hojta till här om det inte funkar, eller, för den delen om det funkar till slut.

Lycka till

Kaj
2012-04-13 08:33
0

Jag har upplevt det där problemet för rätt så länge sedan. Det lär inte ha något med Chrome att göra. Det är snarare så att något blivit fel i mappen för automatiska uppdateringar. Jag fick fel i denna mapp efter en Windowsupdate vid just det tillfället.

För mig hjälpte det direkt att genomföra steg 4 från länken du angett ovan. Kom inte ihåg men det kan vara så att jag först startade datorn i felsäkert läge och sedan stoppade tjänsten för automatiska uppdateringar, bytte namn på mappen och sedan startade jag om datorn igen och därefter kunde jag köra en uppdatering av MS Security Essentials och det har fungerat därefter.

beem
2012-04-13 17:36
0

# 6 - tack för det tipset. Jag ska testa det.