Laptop-dator
Jag skulle vilja köpa en så billig laptop som möjligt. Det spelar ingen roll om den är stor och väger mycket.
Den ska ha ett bra fungerande internet (måste man köpa nätverkskort då eller nåt?)
Den ska ha mellanstort minne.
Jag kan verkligen INGET om datorer så jag vore glad om nån kunde berätta för mig vad det skulle kosta som billigast med allt (mus m.m.) så man kan använda datorn normalt och ha ett fungerande internet.
Jag har INGEN ANING om priset. Jag vet inte ens om en laptop kan kosta 500 spänn eller typ 20.000kr. Så snälla hjälp mig! Skriv gärna vilken laptop man i så fall ska köpa. Jag är så dålig på datorer att jag inte ens vet om jag har stavat rätt på "laptop".
Ju fler svar och tips desto bättre!!!
Tack på förhand! /Ida

PS. Det finns trådlöst nätverk. Fungerar det på fler datorer?
Varför är det viktigt att det är en bärbar dator om du ändå inte bryr dig om storlek och vikt?
Dell Inspirion är prisvärda bärbara datorer om man inte bryr sig om vikten och storleken. Även Acer och HP har rätt billiga lite större bärbara datorer.
HP och Acer kan du köpa på t ex SIBA, Elgiganten, Onoff. Dell köper du på www.dell.se. Ett tips är att ringa till Dell om du är osäker på vad som är rätt för dig. Dom kan guide dig till rätt dator.
En billig bärbar dator brukar kosta runt 6000 kr och uppåt.
Mvh // Johan