Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 575 ggr
johan
2007-05-28 23:16
0

Tillägg till Firefox

Har du några favorittillägg till Firefox? Tipsa gärna mig om dom.

Om du vill får gärna skriva några rader om vad tillägget gör och varför du tycker den är så bra.

Jag tänkte försöka sätta samman en artikel om dom sedan.

Mina favorit är utan tvekan Firebug, Developer Toolbar, FireFtp och Google Bookmarks.

Mvh // Johan

pentsium
2007-05-28 23:25
0

google toolbar och adblock från mozdev, har alldrig haft ett ända popupfönster sen installation:)

AnnaL
2007-05-28 23:39
0

Åh, jag klarar mig inte utan:

Mouse Gestures! Himlen på jorden, universums bästa påfund! Att surfa via musgester är helt oumbärligt för mig!! Högerklicka och dra musen åt vänster för att backa en sida, högerklicka och dra musen ned för att öppna en ny flik, etc…
Loving

Tab Saver! är nästan lika viktig som Mouse Gestures. Om jag stänger en flik av misstag kan jag öppna den på nytt med ctrl+alt+t

Jag älskar också Smart Link, med vilken man markerar en länk i en text, högerklickar och öppnar länken. En länk som inte är html:ad som en sådan dvs, en sådan här: https://addons.mozilla.org/
en-US/firefox/addon/4514 med radbrott och allt!

Download statusbar och Cooliris Preview använder jag också regelbundet, den förra en enligt mig smidigare nedladdningsfunktion än firefox ordinarie och den senare laddar förhandsvisningar av htmlänkar utan att man behöver klicka.

johan
2007-05-28 23:56
0

#1: Vad har du för nytta av Google Toolbar när man ändå har en sökruta i webbläsaren?

Mvh // Johan

Oscar
2007-05-29 18:22
0

Jag använder IETab rätt mkt eftersom många hemsidor inte funkar klockrent i FF. Och MouseGestures såklart.

tobias.flood
2007-05-29 18:40
0

Auto Copy tycker jag är underbart. Bara markera texten så kopieras den automatiskt.

AnnaL
2007-05-29 21:44
0

#5 OMG! Det gör det verkligen! Tusen tack för tipset, det här kommer jag att missbruka.  Heart

pentsium
2007-05-30 00:36
0

#3 jo jag menar sökrutan i webläsaren, har inte tänkt på att den finns där från början…