Hjälp? val?
Jag vet inte riktigt vad jag ska välja… eller var jag enns ska söka för den delen :/
Jag söker en liten laptop som man ska inprincip kunna ha i handväskan (kan ej tum :s) men ni fattar? ^^ Den ska ha stort utrymme då jag ska ha bilder (har över 10000 skulle jag gissa på denna jag skriver på nu och på min andra dator har jag typ 100 för om jag har fler så segar den sig ännu mer… Att den är snabb på internet, öppna filer och snabb start är viktigt då jag ska ha den i skolan och jag ska bara behöva öppna den och då ska den likson vara klar för använing, ett bra batteri (ett märke som har bra batteri) är VÄLLDIGT viktigt, jag har bytt batteri 4ggr på denna och de funkar inte, jag måste ha i laddaren jämmt (jag har en HP, normalstor laptop) datorn ska även vara tyst. HP datorn jag har nu surrar och överhettas (skulle göra det utan kylplattan jag har) fläkten funkar inte…
Samanfattning:
-Liten laptop i "handväsks format"
-Stort utrymme för bilder & filer osv
-Snabb att starta, öppna filer & internet
-Bra batteri
-Tyst
Hällst ska den inta vara för dyr heller….. jag är 14 år så alla vet och har inte sååå mkt pengar xd
Men har någon något tips? :p
Varför inte en ipad eller surfplatta, det är min spontana tanke. Men det finns ju små laptops. Är inte heller så hemma på detta men jag skickar med två länk på små laptops och ipads. Du får berätta vad du väljer.
Datorn verkade intressant tack ^^