Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1001 ggr
rumpino
2007-05-19 13:28
0

Uppkopplingsproblem

jag har com hem och har alltid nätverkskabeln i datorn. mao när man drar igång datorn så kopplas man upp mot internet (gissar att 99% av alla med internet har så om de ej kör med modem?).

problemet är att den ofta inte hittar internetuppkopplingen vid uppstart. detta har givit mej mkt huvudbry men nu har jag iaf kommit på hur jag ska lösa det. jag inaktiverar nätverksanslutningen och sedan aktiverar jag den igen, då poppar det igång av någon anledning.

vad kan detta bero på? någon som vet hur jag kan lösa detta?

pentsium
2007-05-19 17:24
0

det e inte så att du har en switch som går igång när du startar datorn och som inte hittar internetanslutningen innan datorn hunnit starta

rumpino
2007-05-21 11:57
0

tack för ditt svar!

strax efter jag skrivit #0 gick mitt internet ned helt .. efter många o långa samtal med supporten kom de fram till att det troligen är modemet det är fel på. så idag skall jag byta o se om det kommer att fungera bättre.

har varit ganska mycket problem med internet så jag hoppas verkligen att det är modemet som strulat hela tiden.

rumpino
2007-05-24 22:20
0

hej igen  =)

tyvärr hjälpte ej det nya modemet  =(

>pentsium - nej, ingen switch.

nån annan idé

pentsium
2007-05-24 23:19
0

hur är allt kopplat, vad har du förnågon utrustning och vad har du förnågot nätverkskort?

rumpino
2007-06-04 22:04
0

lite sent men …  =)

com hem har nått modem man kör in nätverkskabel i. man behöver inte ringa upp eller liknande. när jag drar igång datorn är jag uppkopplad. här finns inställningarna för nätverk, det ser ut som att jag har korrekt.

har ett "Intel(R) PRO/1000 PL Network Connection" nätverkskort (tror jag?).

det konstiga är att jag inaktiverar min anslutning och sen aktiverar den. ibland så drar uppkopplingen igång då. fungerar ej det så kör jag status > support > reparera, då brukar det dra igång.

har win xp home.