Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1164 ggr
Lamina
0

Telefonen vill installera mobilt bredband..?

Nu vet jag inte om dethär hör hemma på datorn- eller mobiler.ifokus. Men jag försöker här.

För några dagar sen fick jag en bärbar dator (HP Pavilion, om den informationen är till någon nytta) och en smartphone (Samsung Galaxy Ace). På datorn surfar jag med mobilt bredband, har en såndär liten sticka som man sätter på datorn.

Nu har jag tagit lite bilder med telefonen som jag vill föra över till datorn. Och eftersomjag redan har lyckats tappa bort adabtern (heter den så?) till minneskortet (Har microSD, och datorn tar bara vanlig SD) så tänkte jag använda sladden som jag fick till telefonen. Men varje gång jag sätter in den i datorn så börjar den installera mobilt bredband?!? Jag har ju redan mobilt bredband på datorn, och kan inte ens surfa på mobilen… Och stänger jag ner installationen så kan jag iaf inte hitta mobilen i "Dator", allt som finns där är bredbandet, minneskortet som sitter i läsaren, en CD-skiva och Lokal Disk (C:). Hur i hela friden ska jag bära mig åt för att få in bilderna i datorn?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Sjöholm i Hålan]
0

Men du har väl bluetooth på båda????? Då är det bättre använda dessa funktioner ??

Lamina
0

Bluetooth på datorn? Hittar inget sånt, vart hittar man det?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KlyX
0

Kan vara så att datorn behöver installera lite drivrutiner innan telefonen syns som enhet. Koppla in telefonen, vänta ett par minuter och se om den dyker upp sen.

Lamina
0

Näe, den säger att den ska installera mobilt bredband och att jag måste ta bort alla andra mobila bredband som finns på datorn. Det vill jag ju inte… Tar jag bort den rutan så händer ingenting mer, hur länge jag än väntar.

//Lamina

[Sjöholm i Hålan]
0

jag har laptop med både inbyggt modem (olåst) ir och bluetooth…Och detta på en laptop inköpt på loppis för  100 :- !!! Så borde ju finnas på en nyare med tycker jag ?? Kanske lappen och mobilen inte lirar ihop??Installationsskiva till mobilen?? Annars får du hämta installationen på nätet…Då ska "modemproblemet" försvinna

Lamina
0

Hmm… Nu är ju jag såpass oteknisk att jag inte alls vet hur man hämtar installationen på nätet. Jag vet i ärlighetens namn inte ens vilken installation jag ska ha.

Jag kollade faktiskt inte igenom lådan som telefonen låg i så noga, det fanns det ju inte tid till när mobilen skulle sättas på laddning så fort som möjligt så jag kunde prova den innan läggdags. Så skulle det ju ätas tårta också. Lådan försvann nånstans liksom… Men den var knappast stor nog att rymma en skiva iaf.

Jag försökte på syrrans dator också, en acer tror jag det är, och samma sak hände där. Så jag antar helt krasst att det ärmobilen det är "fel" på. Kanske borde ta upp det på mobiler.ifokus?

//Lamina

ru4real
0

Om du skriver exakt vad du har för dator och exakt vilken telefon du har kan nog vi leta upp rätt drivrutiner på nätet åt dig.

Som #3 KlyX sa, så måste antagligen datorn ha drivrutiner för att telefonen skall hittas som usb-enhet på din dator. Antingen stoppar du i telefonen och väntar, svara ja på alla frågor så borde det vara klart sen.