Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1321 ggr
Stefan
0

Bränna DVD

Jag har läst över en dvd-film från en skiva som är dubbelsidig. Någon som vet hur jag kan bränna detta som en enda dvd-skiva? Jag har dragit ner kvaliteten så storleksmässigt får det plats, men som det är nu så ligger varje sida som en egen katalog/film på hårddisken. Jag kör Nero som brännarprogram.

bjorsa
0

Kan du inte bara ta neros "att göra egen dvd" och då kan du lägga in dina 2 filmfiler där å sen så fixar nero till en dvd av de hela så brukar jag göra men då av mina egna filmsnuttar men de blir en spelbar dvd av de hela

mvh/bjorsa

Stefan
0

#1 Jag väljer att skapa en DVD-Video i Nero. Problemet är då att filerna för respektive film har exakt samma filnamn vilket gör att jag inte kan lägga de på samma dvd. Eventuellt kan jag döpa om filnamnen, men jag har ingen aning om i vilken ordning de hamnar då.

När man lägger över en dvd-film till datorn så blir det automatiskt ett antal filer bland annat några .vob-filer i stil med VTS_01_1.VOB. Den filen heter dock exakt samma på övriga filmer man har lagt in.

bjorsa
0

De går ju att lägga in filmer med samma namn i alla fall hos mig provad just nu med att skapa dvd och tog filmen(samma namn) flera ggr och den klagade inte utan la bara till den 1 ggr till borde bli likadant med din VTS_01_1.VOB dock gäller de ju att se att den kommer i rätt följd :-)så kanske bästa att titta på följdordningen först och där döpa om filen

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Kom just att tänka på ett program nämligen dvd shrink kanske du redan provat de men här en länk http://www.dvdr-digest.com/software/software.php?file=dvdshrink#downloads

Jag brukar använda den och den funkar bra dock vet jag inte hur den klara dubbelsidig men den känner nog av det kanske.

mvh/bjorsa

Erik
0

Den brukar jag också använda. Man matar den med en DVD så krymper den automatiskt ner och anpassar för att bränna på en vanlig brännbar skiva.

Stefan
0

Jo jag använder också DVD Shrink och det fungerar ju bra att dra ner storleken om det är en dvd som har t.ex. 2 lager. Men i detta fallet så är det en dvd med ett lager på varje sida, alltså en dubbelsidig. Jag var då tvungen att byta sida på dvd:n och sedan läsa in andra halvan av filmen med hjälp av DVD Shrink. Det innebär att jag nu har två kataloger med filmen och filnamnen är detsamma.

Kaj
0

Kan du inte genom Nero skapa en ny DVD film. Och då som källa välja båda filmerna?