Problem med att starta datorn
Har haft lite problem med att starta datorn nu i några dagar. När jag trycker på powerknappen så startar den men det händer liksom inget. Så jag brukar låta den stå så ett tag och sen så stänger jag av den och startar den igen och då brukar den fungera som den ska och den ''piper'' ett pip som vanligt.
Någon som vet vad felet kan vara och vad man kan göra åt det?
Medarbetare på Sphynx iFokus
Kan vara minne eller moderkort. Man kan prova att ta ut ett minne i taget/sätta i annan minnesplats och se om det löser problemet.
Om datorn startar och du hör att den laddar tror jag snarare att det är grafikkortet som strular. Jag hade samma problem och det var ett byte som gällde för mig.
Om du inte hör att datorn laddar utan bara är "still" är det mer troligt att det är minnena som nämnts ovan.
Har du en gammal dator kan det vara processorn som är slut och helt enkelt inte orkar mer.
Alternativt kör igenom datorn med viruskoll så du e helt säker på att det inte är ngt som spökar. Inte fel att kolla så du inte har överbelastat systemdisken heller.

Pipet är en varningsignal om hårdvara som är kass.. som regel!
Ta reda på sekvensen och gå sen till BIOStillverkarens sida och kolla av vad det betyder!
Eller googla på biospip!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#3 Jag tycker det låter som att han menar det vanliga uppstartspipet och inte som "fel"-pipandet.

I så fall.. byt bateriet för BIOS!
#5 Vad baserar du det på? När batteriet behöver bytas brukar ju datorn faktiskt informera om det.
Hände inte på min gamla dator, enda sättet att upptäcka att bios-batteriet var slut var när man drog ur nätkontakten, satte tillbaka den och märkte att alla biosinställningar var rensade.
#7 Där ser man. Eftersom jag sett det hända på allt från P4 och framåt så trodde jag det var standard att ha detta i datorer.

Är batteriet slut så segar datorn vid uppstart.. den vet inte riktigt hur den skall använda hårdvaran.
Låter man datorn stå en stund laddas bateriet.. och ofta så går bioset till sitt defaultläge.
Sen så startar den som om inget hänt.. såvida man inte har andra inställningar än default.
#9 Det är precis så min dator gör.
Jag har ingen aning om vad bios är, men ska säga det till min bror.
Han är duktig på sånt.
Tack för hjälpen i alla fall!
Hoppas det fungerar att byta batteriet 
Medarbetare på Sphynx iFokus