Skrivaren går inte att installera på datorn
Hej!
Jag har ett STORT problem. Jag har en skrivare som jag köpte för något år sedan som jag bara älskar då den skriver ut helt fantastiska bilder. Nu till problemet, sen jag skaffade en ny dator med windows7 (min förra hade vista) så går det inte att installera skrivaren. Jag har försökt ett flertal gånger med att installera den men inget fungerar. Installationen går igång men enligt datorn så är inte skrivaren inkopplad till datorn (fasten att den är det). Har försökt hitta någon annan drivrutin till skrivaren eftersom den inte verkar vilja köra på mitt windows7 men jag kan inte hitta någon som får skrivaren att fungera.
HJÄLP MIG!
vad har du för skrivare då?
Jag har en Epson Stylus DX7450.
Har i stort sätt försökt allt men inget vill fungera, den fungerade ju helt perfekt på min gamla dator som hade vista.
Jag hoppas du laddar ner och inte använder CDskivan som följer med. Det ska man aldrig göra, än vilket produkt du köper.
http://esupport.epson-europe.com/ProductHome.aspx?lng=en-GB&data=lkuCfcvA9cx3otGEEJ+t78DmgaZC9Fs6z6uxXYvtQb0U003D&tc=6
Till vänster ändrar du till rätt windows version.
drivrutiner är färskvara, så när man byter operativsystem bör man gå till sidan för vad det än är för maskinvara man har, och hämta hem rätt drivrutiner.
Jo jag har ju försökt ladda ner drivrutiner men har inte fått det att fungera ändå :/ Men jag ska testa denna länken och se om det fungerar. Återkommer så fort jag testat den.
Fick skrivaren till att fungera, äntligen!
Nu har jag ett annat problem istället :/ alla mina bilder blir lila :O
Det har antagligen med färgprofiler att göra. Vet inte om denna kan hjälpa; http://esupport.epson-europe.com/FileDetails.aspx?lng=en-GB&data=lkuCfcvA9cxWpSpeVefM0xgLAftH0aeP&id=318481
kommer inte ihåg hur bläckskrivare är, ellre vad du har. Men du kan ju bara ha slut på färg helt enkelt.
# 7 - Jag har varit med om samma sak med min Epson. Mina bilder blev rosa. Jag körde det inbyggda rengöringsprgrammet några gånger och det löste problemet.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#7 jag får nog testa det ett par gånger då om det fungerade för dig så borde det göra det för mig med för mina blir med tyo lilarosa.