Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1038 ggr
Cawaii
0

Blocka/spärra ip? Vems är ip:n?

Finns det något sätt som gör att man kan blocka en ip?

Det är nämligen så att jag drivern en blogg och har en person som skriver skit rent ut sagt hela tiden. Personen i frågan använder sig av ett mobilt internet och därför byts ju ip-nummrets sista siffror hela tiden och på så sätt fungerar inte bloggens egna spärrning av ip-adress.

Jag är tacksam för svar på hur jag ska försöka blocka personen eller kanske till och med kunna få reda på vem det är så jag akn anmäla detta? Jag har mina misstankar om vem personen är och hade gärna velat ta reda på om jag faktiskt har rätt!

[VSK]
0

Beror på vilka regler du kan sätta i bloggen.

Att få veta vem personen är kan du inte, såvida du inte polisanmäler detta, och det blir rättegång av det hela.

Har du möjlighet att konfa brandväggen/regler i din blogg så sätt xxx.xxx.xxx.1/24 (x är givetvis de uppgifter du har)

Tyvärr så kommer du eventuellt blocka en massa oskylda personer, men chansen är ganska liten att de sitter på samma IP-spann.

Cawaii
0

#1 Jag har ingen aning, är inte så tekniskt lagd :P haha Min blogg ligger iaf på blogg.se så jag tror inte jag kan göra så mycket åt saken då.

Drygt med folk som håller på bara och hade varit skönt att slippa personen.

ru4real
0

Du kan ju alltid polisanmäla iaf, och sen skriva det på bloggen, så det kanske får ngn avskräckande funktion? Skulle jag gjort iaf. Du skall inte behöva tåla idioter på din blogg.

Men meddela ditt webbhotell iaf, börja där.

Zepp
0

Du kan spåra en IP, men det enda du får reda på är vilken server som används!

http://www.whois.net/ip-address-lookup/

Dessutom så använder alla i dag dynamisk tilldelning, så man måste veta datum och klockslag och sen kan IPen slå i sina loggar.. men det gör de bara på domstolsbeslut eller SÄPO!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.