Bra speldator?
Det är dags att ta adjö av dumburken som har varit trogen i flera år och införskaffa nytt. Dock är datorer mer eller mindre en djungel för större dleen av familjen.
För min del så behöver jag gott om plats till mina sims spel som ska funka bra, för de andra så är det mest surfande som gäller.
Vet inte exakt vad vi har som maxpris just nu men inte över 10.000, tror knappast de är intresserade att lägga över 7000 kr. Så max runt 5000, kanske 6000.
Det måste vara en stationär. Ge gärna förslag på både datorer och vad man bör tänka på om man vill ha en bra speldator
Det måste vara en stationär. Ge gärna förslag på både datorer och vad man bör tänka på om man vill ha en bra speldator
Snabb processor, mycket arbetsminne och snabbt grafikkort är AO vid speldatorer.
Sen vad Sims har för spelkrav har jag inte den blekaste aning om, men jag gissar att vilken ny dator som helst i 6000kr-klassen klarar av det galant. Det spelet är väl urgammalt?
Är det bara sims som ska spelas behövs ingen "speldator"

Mycket pengar är prio vid bra speldator!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
"urgammalt" vet jag ju inte riktigt. samtidigt kommer det ut nya expansion och prylpaket till the sims hela tiden.
Det har blivit en ny dator nu i alla fall, fortfarande inte hunnit installera så om det går bra vet jag ej men det tror de allihop så :)
#4 Urgammalt som i att spelmotorn är gammal.
Vad blev det för dator och pris?
/Fridaybrew