Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1037 ggr
Niklas
0

"Surfhistorikhanterare"

Är jag ensam om att se ett värde i min surfhistorik? Jag lagrar så mycket jag kan. Ofta kommer jag på långt senare att jag vill ha tillbaka information från en sida jag surfat förbi men inte minns var. Då är det bra att ha allt lagrat och kunna söka reda på det med hjälp av Google Desktop Search.

Jag skulle vilja ha ett program som sparar surfhistoriken på något bra sätt och gör den lätt tillgänglig. Finns det?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

mans
0

Inte riktigt vad du är ute efter, men del.icio.us är ett väldigt användbart system för att spara bokmärken. Det är lätt att "tagga" en sida man för tillfället är på om man använder Firefox och installerar deras extension. Sen är det lika lätt att hitta tillbaka till den senare.

Niklas
0

Det är inte bokmärkena jag vill spara. Jag vill spara allt innehåll på de sidor jag besöker, det vill säga surfhistoriken, men jag vill inte att den rensas bort efter en viss tid. Den ska sparas "alltid" och vara surfbar.

Vänliga hälsningar

Niklas

Saber
0

Så du är ute efter att spra sidor på disk, alltså spara all den information du hittar lokalt när vi har detta stora nätverk för att spara infomrationen?

Niklas
0

Ja, ungefär så. Jag tillmäter de sidor jag har besökt ett större värde än alla dem jag inte har besökt, när det gäller att hitta information jag redan har sett.

Vänliga hälsningar

Niklas

johan
0

Det verkar som att Firefox 2.0 alpha 1 har de funktioner som du efterfrågar. Har bara sett lite skärmdumpar och läst lite grann, men jag tänkte på dig när jag såg det.

Mvh // Johan

Niklas
0

Det måste jag kolla närmare på. Tack för tipset!

Vänliga hälsningar

Niklas

kari
0

Niklas, om du hade varit IE andvändare så hade du kunnat använda "Tidigare" . Där finns även sökmöjligheter, man kan även ställa in hu många dagar man vill spara sidorna man har besökt.

PS: Jag förstår att i Mac-värden är allt lite bevärligt
Cool

// kari

Niklas
0

Jag har Internet Explorer, men jag litar inte på att allt finns kvar där. Tar den inte bort gamla kopior av sidor när jag besöker dem igen?

Hur många dagar man sparar sidor gäller väl bara själva URL:erna?

Vänliga hälsningar

Niklas