Dator för mig?
Jag söker en dator. Jag är just nu inne på min 4.e, 5.e och 7.e men är dock ej nöjd. Två av dem är bärbara och den tredje är en "stor" men jag söker en dator som passar mig bättre.
Min "stora" har jag haft i typ 3-5 år (ca, mer troligen) jag ville ha en bärbar för tex skolarbete på högstadiet att kunna ta med den till skolan. En HP på "storlek" 18. Dock blev det inte som jag tänkt mig. Första månaden flyter på fint. Andra månaden så slutar batteriet funka, vi byter ut det 3-4ggr funkar dock inte (fortfarande inte, ingen aning om varför) tja då den fyllde 1.5år så slutade fläkten inprincip funka. Väldigt jobbigt så nu har jag alltid en fläkt. Inte alltid på men är alltid med för då datorn blir varm så går det fort (Man bräner sig) För ca 3 månader sedan så skaffade jag mig en ny dator. En Acer en liten såndär… någorlunda ny modell 10-11 i "storlek". Den funkar bra men den har ej cd läsare och nu känner jag behövet av det.
**Datorn jag söker:
**- CD läsare och man skall kunna spela spel som tex Sims 3 mm
- Bra högtalare
- Man skall kunna ändra bakgrund utan att behöva ladda ned något program
- "Ljudlös" dvs fläkten inte går som en turbin
- Spara mycket bilder, musik mm på datorn
- En större dator modell. 15+ kanske?
- Gärna mellanrum mellan tangenterna för lättare rengöring.
- Man skall kunna ha fingret på tex vänster klickaren på datorn och samtidigt kunna röra på plattan. (Går ej på många datorer jag testat)
- Bra batteri, skall kunna hålla minst 2h utan problem
- Webbcamera
Datorn får gärna vara i "lägre prisklass" och jag är inte märkesnörd så jag behöver ingen apple dator för att vara nöjd om någon tror det…
Några förslag? :)
Jag köpte nyligen en Toshiba Satellite P850-30Q 15.6" HD vilket jag är hyfsat nöjd med. Inte allt för högljudd och funkar väldigt bra på nya spel och en lämplig vikt att bära med sig. Har inte riktigt testat batteritiden ännu men inte reagerat över att det tar slut för snabbt. Dock är musplattan helt värdelös och svårt att högerklicka med så bra att ha en trådlös minimus med för det ändamålet. Ligger på strax under 7000 på komplett och med tanke på prestandan ett hyfsat val för den summan.

Bara så du vet. Det finns Externa CD/DVD med USB så om din Acer har USB så skall det gå att koppla in en sådan i din dator och sedan läsa och bränna CD/DVD. Det fins även externa Blueray på USB numer
Fast nu var det ju åxåx lite mer du ville ha ut av din dator så det kanske ändå är dags att köpa nytt (igen)
#1 Den lät bra förutom med det med musmattan :s
#2 Jo vet vet jag men den skulle aldirg klara av tex Sims2 eller 3. Detta är en "lätt dator". Liten, smidig någorlunda snabb men den klarar inte av för mycket filer eller hårda spel