Vad är det värsta virus du fått?
Ja, vad är det värsta viruset du har fått, själv har jag fått ett virus som var så illa, så vi fick köpa en ny dator..
Trojan, spyware, malware etc.
Oj, det var väldigt länge sen. Ett virus/något i den stilen som gjorde att skärmen stundvis stängdes ner med en grå bakgrund, och sen kom den fram och sen försvann, snabbare och snabbare tills hela skärmen slocknade. Svårt att förklara.
Min lillebror har annars haft en slags trojan som skickade bilder från hans webbkamera och spelade in videos utan att man kunde se det, annars ser man ju alltid en grön lampa som lyser bredvid kameran om webbkameran användes. Han hade haft det länge innan min pappa hittade den. Det är det som är så läskigt.
En trojan som bla lyckades förstöra alla foton vi hade på datorn- hade inte hunnit lägga över dem på något externt ställe
. Hade Norman Virusskydd på den tiden.
#3 Vilket OS hade du? Jag har nog inte haft en trojan på väldigt, väldigt länge! Synd med fotorna! Alla virus idag vill bara åt bankkonton, lösen etc. När Windows 98 var inne så var det virus som bara förstörde datorn eller gjorde lustiga saker! Jag vet ett virus som man hittar på google bilder.. Här;
#4 Minns inte om det var Windows 98 eller Xp? Det var iaf ca 8 år sen. Min första egna dator och jag hade noll koll på det mesta
#4 Jag fattar inte, vad menar du med bilden?
#5 haha, jag förstår! Jag ska själv köpa en dator på mellandagsrean med Windows 8! Min syrra skaffade en med Windows 8 förut och hon fattade nada! Det första vi gör innan vi går ut på nätet är att aktivera ett virusskydd, brandvägg etc! Jag tror inte att det har kommit virus för Win8! x)
#6 jag menar, att bilden är en virussida, som säger att den gör en gratis undersökning efter virus, som får en att ladda ner ett virus.. Som lurar åt sig pengar! Scareware alltså.
#7 Jag tillhör generationen som inte är uppvuxen med dator (eller mobil) så den här första datorn var en stationär som jag hyrde via jobbet. Det var min dåvarande kille som ordnade allt som hade med datorn att göra, själv hade jag verkligen ingen koll på den tiden, men nu vet jag iaf lite bättre- som vikten att aktivera brandvägg, virusskydd, precis som du säger
.
#9 Jag tillhör generationen som är uppvuxen med datorer, fick min första mobil när jag var 7-8 år, det var en Nokia! Så jag spelade bara snake på den! Så jag kan datorer och sånt.. Är ju 11 och vet mycket om datorer.. ^^
#10 Min första mobil skaffade jag som ca 25-åring och den kunde man inte smsa med- lite ledsen att jag inte sparade den som ett historiskt föremål
Hah, va, jag fick min första mobil som femåring och min första dator ett år senare!
Jag är född i början av 70talet
#13 Och jag i slutet av nittiotalet, med en teknikgalen pappa, det kan vara därför 
Cool bro.
Hoppas att fler vill berätta om virus de har haft! Min pappa var nära att installera virus tidigare i år, han skulle rensa onödiga filer och virussöka datorn, och då dyker en sida upp på IE med något skumt antivirusprogram, man virussöker inte datorn på nätet bara sådär ju! >u<
ett litet påpekande Trojaner spyware malware och så vidare är designade just för att inte upptäckas….
dom tar sig i datorn och övervakar i det tysta och kan stjäla till exempel bankuppgifter m.m
börjar man leta aktivt efter sån här "ohyra med dom speciella program som finns så har dom flesta datorer nån form av "ohyra" i datorn som inte har upptäckts än….
har har hur många exempel som helst från mina och vänners datorer om olika "ohyror" som har tagit sig in i datorn….
Ett tips är att alltid surfa via sandlåda och nolla den varje gång man stänger ner den. Då nollas även eventuella virus och trojaner.
#16 scareware är som ett ''antivirusprogram'' när det är ett virus! Den vill lura åt sig pengar för att slå på ett virusskydd när det är viruset! Vet ni vad SweetIM är förresten? :o