skicka mail utan avsändare?
Hur kan man göra det?
Jag tänkte att man kanske måste skriva ngt sorts java-program som gör det åt mig, men det låter väldigt besvärligt för ett dumt mail och är större chans att jag inte klarar av det än att jag gör det med :P
Jag har fått för mig att det kan vara olagligt, är det det? Eller kanske bara i USA?
Det ska inte vara olagligt att skicka mail med falsk e-mail adress, aldrig hört någonting om det iaf. Inte ens i USA skulle jag tro att det är så. :-)
Det finns gratis program att ladda ned på internet som låter dig skicka e-mail med valfri avsändar-adress. Sök på google eller titta på downloads.com.
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Edit: Jag tror även du kan ändra avsändar-adress i Thunderbird eller Outlook genom konto-inställningarna. :-)

Fast jag vill inte ha någon avsändar-adress alls…
Vill få idioten att förstå att jag inte vill ha svars-mail, utan att det får ta å ringa nästa gång. Anger jag en annan mailadress som avsändare kommer han ju maila till den…
Vet att man iallafall i outlook kan ändra avsändar-adressen.
Jag tror det krävs en avsändar-adress för att ditt e-mail ska kunna komma fram. :-)
Du får skriva i ditt e-mail att han får nå dig på telefon istället. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Jag har provat det förrut, det värkar inte gå in i huvudet, han reagerar som så att eftersom jag svarar så läser jag mailen å kan tänka mig att därför fortsätta få nyheter och kontakt via mail, vilket inte fungerar…
Varför behöver man egentligen en e-mail adress för att skicka ett mail?
Borde man inte kunna skicka det som att avsändarens adress är förlorat eller oläsbart, eller motages inte mailet då?
Jag läste på lite mer om det här nu. Jag hade för mig att jag fått något spam för några veckor sedan där det inte stod någon avsändare på.
Tydligen kan man sända e-mail utan att ange avsändare. Men då måste man ha en SMTP server som är programmerad att klara det. De flesta av dagens SMTP servrar säger ifrån om man inte angivit e-post adress. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Det låter besvärligt, gaaah.

men jag vill ju snare skicka spam ;)
eller är jag trött å läser underligt nu..?
Haha, fast spam är då någonting som inte är direkt lagligt. :-)

jag gör annat olagligt med ;)
Bara det inte är att köra ratt-full eller att slå små barn så är det lugnt för mig. :-)
Jag tror att om du nu på något vis lyckas skicka mail med en trasig eller saknad avsändaadress kommer det nästan garanterat att försvinna på vägen i något spamfilter nånstans.
Alltså, det går ju att hitta på vilken adress, typ belsebubb@downtheme.com, men som andra skriver är det rätt roligt att det fastnar i spamfiltren.
Mvh // Johan
Jag kom även på att om man skickar från en falsk adress som man är säker på, inte finns. Använd en domän som inte är registrerad. När sedan han som du skickade mail till, skickar tillbaka, kommer han direkt få ett brev från Mailer-deamon om att e-mail adressen inte finns. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Gör så här istället.
Gå in i outlook och skriv att din e-postadress är den som du inte vill få mail ifrån.
Så om han försöker att svara så blir det bara han själv som får mailet.
Du kan också ändra namnet i kontoinställningen till t ex "JAG VILL INTE HA DINA MAIL"
Då borde han fatta.
maila med en falsk adress, faller inte de under urkundsförfalskning :P
måste gå att skicka med mottagarens email som avsändare.. jag råkar ut för de ofta i spam

Använd mottagarens adress som avsändare men ditt namn. Det kan ju blir rätt roligt när han skickar ett svar och får tillbaka det igen :-)
edit: ser att det redan föreslagits
Nej…inte eftersom att du inte använder namnet i fråga….bara mailadressen.