Problem med USB
Hej!
Har haft problem med min dator de senaste dagarna och hoppas att jag kan få lite hjälp.
Köpte en trådlös mus till min laptop för ca en vecka sedan som kopplas in med USB. De första dagarna så fungerade den utan problem men plötsligt så kunde inte datorn läsa av den längre. Provade då att koppla in både systemkamera och mobil med USB-sladd men datorn läser inte av dessa heller.
Har provat båda USB-portarna men inget händer. Annars brukar det ju iallafall plinga till i datorn när den läser av ett USB men nu händer absolut ingenting. (inte heller kamera eller mobil känner av datorn)
Har även testat "lägg till enhet" under 'enheter och skrivare' men inget hittas…. Känns som att jag har letat överallt både på internet och i Windows-hjälpen men inte hittat någon bra information.
Någon som varit med om liknande eller har några tips?
Ibland får USB spel och slutar helt enkelt att funka. För mig brukar det räcka att byta plats på enheterna eller så.
Testa den gamla vanliga att starta om? Funkade det då?

USB strular rätt lätt, bråkade med min dator på jobbet i dag, när jag bytte USB-router så fungerade det.
Dvs jag har tre USB-nav i min dator!
Har dessutom satt nytt USB-kort i flera datorer på jobbet, då de portar som suttit på datorn slutat fungera.
USB är väldigt känsliga för ström, faller den det minsta så slutar de att fungera.
Enklast lösning är att sätta i ett separat kort.
En annan sak man skall tänka på är om man har många saker anslutna via USB så är det inte säkert navets strömförsörjning räcker till.
Och en tredje sak.. man kan köpa en hub med separat strömförsörjning om man har mycket anslutet.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
att usb har problem är ju inget nytt, så man funderar ju över varför tekniken inte blir bättre.
Kan bara hålla med dig där.
Jag hade så sjuka USB problem så jag var tvungen att installera om OS.