Office-text suddig
Tänkte om någon här kanske hade en aning. Men när jag skriver i office word, med t.ex. en font som Adobe Garamond Pro så blir texten liksom suddig/grå och lite svår att se (storlek 11/zoom 100%) istället för svart och skarp som de flesta andra typsnitt. När jag däremot zoomar in texten till 150% så blir texten som den borde se ut! Och när jag skriver ut så ser den också bra ut.
Jag undrar då, är det någon inställning i office som måste förbättras? Typ någon grafikinställning? Tycker det är irriterande att inte riktigt kunna se texten som den bör se ut och att zooma in, då blir det så himla stort! Är van på 100% eller högst 120%

Det där är troligen ett problem med ditt grafikkort i kombination med Windows7/Office 2010.
Som standard har Windows 7 Clear Type påslagen. Clear Type är en teknik Microsoft uppfunnit för att göra text mer lättläslig på en dator - den skall mer likna text på ett papper och inte vara så tröttande för ögonen.
Men vissa typsnitt är inte bra med Clear Type och då får du dessa problem.
Du kan ju pröva och tillfälligt slå av din Clear Type
- Gå till start knappen och skriv Clear Type
- Välj sedan Justera Clear Type text och avmarkera sedan detta.
OBS! om du slår av Clear Type så komemr det påverka utseendet på allt - dvs även webbsidor, utforskaren, Office, etc.
Det är inte säkert att du direkt märker någon skillnad men tro mig - Clear Type är mycket mer skonsam för ögonen så om du har möjlighet ändra ditt typsnitt till et annat som fun kar med Clear Type och slå sedan på det permanent igen.
Tack för svar! Tyvärr blev det bara värre när jag slog bort Clear Type, då blev istället all text precis likadan som Adobe Garamond Pro i Office. Hmm det kanske bara inte är menat att se bra ut i datorn, kanske har något med pixlarna att göra.. texten är ju lite tunnare och "finare". Huvudsak är väl att den ser bra ut på utskrift! Men tack för förslag!
Jag hade med min nya dator ungefär samma problem, där vissa rutor eller element för program var lite suddiga i texten etc.
I mitt fall så fick jag gå in och justera grafikkortets inställningar.
Återkommer med info om det då jag i skrivande stund inte sitter hemma vid den dator det gäller.
Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.
#3 Okej!!! Jag har Nvidia, hittar inte direkt några inställningar för det där, men jag väntar o ser om du kan ha någon lösning 
Min lösning var att fixa Clear Type som nämns ovan
+ justering av inställningar för grafikkortet som t ex:
Lösning var att uppdatera till de sensaste drivrutinerna(viktig att du väljer rätt beroende på om du har 32 -eller 64bitars system).
Ändra Anisotropisk och morfologiks filtrering till läget "av".
Klart, nu känner man sig inte halvfull eller suddig längre…;-)
/Daniel
Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.