Datorn iFokus

Datorn

Etikett: övrigt
Läst 1893 ggr
Jessicahagstrom94
0

Minneskortet läses inte i datorn, hjälp!!

Hej! vet inte om någon här kan sånt här men det var det vettigaste sidan jag kunde hitta här på iFokus.

Det är som så att jag precis har ominstallerat min dator hos IT-supporten på skolan och nu har jag windows 8 på datorn. Grejen är den att nu fungerar inte mitt minneskort från min Nikon d3100 i datorn längre.. fattar inte vad jag kan göra åt saken?

Jag har ingen sladd till kameran heller…

Ifall detta hjälper er:
Minneskortet: Transcend sdhc 8 gb. 
Datorn: Windows 8, HP probook

Tacksam för tips och hjälp ganska snabbt då jag måste kunna ladda över bilder på datorn eftersom jag fotar varje dag.. nästan.

ru4real
0

Du behöver antagligen uppgradera drivrutinerna till kortläsaren, högerklicka på "den här datorn" (vet inte vad det heter på win 8) och välj egenskaper, där borde du få upp alla enheter och då borde den söka efter nya drivrutiner…

Jessicahagstrom94
0

#1 Okej.. ska prova när jag hittar ;) haha vet inte vart det finns nånstans, "den här datorn" alltså.

ru4real
0

Nej, jag kan inte guida dig heller, sitter på en win7 maskin och har inte orkat sätta mig in i win8 än för jag tycker det är fult och ointelligent.

Jessicahagstrom94
0

Förstår. jag hatar det här, fick tyvärr inte välja heller.. jättefult och konstigt är det. jag får leta mig fram eller be den där it-supporten att hjälpa mej imorgon, för han borde väl ändå kunna en sån sak tycker man.

[VSK]
0

Det är samma procedur på win7 och win8.

Det snabbaste sättet är att skriva dvmgmt.msc i "kör"

Sen högerklickar du på ditt datornamn högst upp i enhetshanteraren och väljer "sök efter maskinvaruförändringar".

Finns inte "kör" med så tryck ned win/start + r

Jessicahagstrom94
0

#5 det går inte att göra så :( står att det inte går att öppna när jag trycker ner start/win-knappen och r och skriver det där.

ru4real
0

Det kan ju vara så att skolor låser "kommandoradstolken" för att förenkla för sin egen support. Alternativt att de gör en anpassad installation för att minimera saker som elever kan pilla med och knasa till systemet på egen hand.

Jessicahagstrom94
0

#7 ja kanske det.. men på nåt sätt borde jag ju kunna få in bilder på datorn för som hobbyfotograf och bloggare är detta rena katastrofen xD

[VSK]
0

prova att skriva utan filändelsen (.msc)

[VSK]
0

Kör och cmd har inget med varandra å göra. Inte i det här fallet.

Jessicahagstrom94
0

#9 det fungerade inte heller.

"Windows cannot find "dvmgmt". make sur you typed the name correctly, and then try again."

så står det.

ru4real
0

Testa att trycka WIN + x på ditt tangentbordet, det skall funka?

Jessicahagstrom94
0

ja då kommer det upp en massa, vad ska jag trycka på dårå? allt står på engelska.

[VSK]
0

Hmmm

Öppna utforskaren med win + e.

Högerklicka på "den här datorn". Välj egenskaper. Sen så kan du välja enhetshanteraren.