Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1976 ggr
MissYou
2013-01-17 17:31
1

Skype?

Hej där,

Jag skulle precis ladda ner skype till min dator, när jag är så dum och hoppar över allt det hära med kontrollera ljud och videon.

Riktigt klantigt gjort när jag upptäcker att min mikrofon (ljudet) inte funkar på min dator.

Jag har försökt att ta bort ikonen Skype och laddat hem den igen men allt det där med kontrollerandet kom inte igen :(

Undrar därför om det finns någon som vill hjälpa mig? Det kanske finns någon stanns man kan göra om det här på något sätt?

beem
2013-01-17 19:11
0

Det räcker inte med att bara  ta bort ikonen Skype. Du måste avinstallera det helt i kontrollpanelen och sen installera om det.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

bamse6311
2013-01-22 06:38
0

Ett program för att avinstallera programvaror och som är mtcket bättre än windows eget är RevoUninstaller.

http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.159791

Det har även många andra bra funktioner, en av dem är att du enkelt kan "bocka ur" vilka programvaror du inte vill skall autostarta samtidigt med windows.

Bästa hälsningar,
Bertil

deeman
2013-01-22 10:28
0

#2 Håller med dig, Windows egna lämnar mycket att önska.

Revo avinstallerar på djupet, och lämnar inte massa skräp efter sig.

Jag brukar också rek. Revo till bekanta och kunder etc.

/Daniel

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.

Jonsson9
2013-01-22 11:33
0

Annars borde det ju rimligtvis finnas under inställningarna i Skype?

Minns inte riktigt hur Skype ser ut nu men är där inte en meny högst upp där du kan hitta något som heter typ Inställningar eller Alternativ?

Vänlig hälsning, Martin

MissYou
2013-01-26 09:34
1

Hej, förlåt att jag inte har svarat er! Jag har fixat min skype! Jag såg att det fanns en slaks kontakt som man kunde ringa upp och där kontrollerade man sitt ljud, och efter det så funkade det! Så jag slapp ominstalera det :)