Youtube
Någon som vet varför youtube är så pass segt att det ibland inte ens kan spela ett klipp i 10 sekunder innan de laddar åter igen?
Har haft det såhär flera dagar nu och börjar bli trött på det. Vi har förövrigt ett rätt snabbt internet så det vet jag att det inte är problemet.
Någon som vet vad som kan hjäkpa?
Tacksam för svar.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
TS
Jag har exakt samma problem som du. Det är grymt irriterande. Jag har nedgraderat till 100/100, men det skall räcka för att se tio HD samtidigt på Youtube.
Jag skulle chansa på att Youtube har problem med routingen.
Tack för länkar. Skall genast läsa 
om man skall utläsa något från det qphoto länkar till, så är det ett hårdvaruproblem mellan google och telia, som drabbar alla operatörer som köper fart på telias linor. felet skall åtgärdas i morgon 28/1, vilket återstår att se.
läste på prylbloggen, peter petterssons blogg på aftonbladet, att när han hade problem med täckningen hemma, ringde han telia och fick reda på att istället för att laga masten han kopplade upp mot, stängde telia ner den.
lite så verkar det vara i det här fallet också, att reparationer inte har prio 1 hos en våra största leverantörer av både mobilt och fast nätverk.
#1: Tack :)
#2; jo jag har med funderat lite på det. Det kom lixom efter deras layoutbyte. Innan de hade jag aldrig något problem :o
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
2013-01-22 07:39:00 Telia International Carrier har fullt på länkarna till Googel som hanterar trafiken till YouTube. Förhandlingar med Google pågår för en upgradering av länkarna. Kan ta 6-8 veckor innan det är åtgärdat.
Kopierat från länk #1.
Vad jag kan tolka så har Google strypt bandbredden och Telia måste förhandla (köpa mer bandbredd).
Jag ogillar Google mer och mer för var dag som går. Tyvärr är de alldeles för stora. 
Jag ogillar Google mer och mer för var dag som går. Tyvärr är de alldeles för stora.
Det är ju inte så att Telia Internation Carrier är något microföretag heller, visst - inte i storlek med Google men ändå. Utan att veta vad de har haft för avtal innan detta är det ju svårt att klanka ner på Google kan jag tycka. :o)
Telia International Carrier är världens tredje största "Carrier"; Störst i europa och har bara två amerikanska bolag före sig.
mvh Martin
Och Telia är en av få företag som äger en egen fiberkabel under atlanten