outlook
kanske inte är nån som använder outlook
mailen? men testar ändå.
msn försvinner ju snart och hotmail går över till outlook - vilket jag inte alls gillar lika mycket som hotmail. men det jag undrar över är ifall det finns nån möjlighet att få upp en ruta som visar att man fått mail på outlooken?
är man inloggad på msn kommer det ju upp en ruta 'du har fått ett mail' och skulle man missa det så står antalet mail man fått inom en parantes i kontaktrutan om ni vet vad jag menar? (är väl inte jättemånga som använder msn längre hehe)
men jag vill kunna ha nån sån funktion på outlooken också, en ikon nere vid klockan eller nått, istället för att behöva logga in på mailen titt som tätt för att se ifall man fått mail.
Jag har Outlook, men har inte skaffat Outlook konto. Utan det kommer ingen info upp om att det kommit mail, men jag vet att i den version av Outlook jag använder på jobbet så syns ett litet kuvert till höger längst ned när jag fått mail. Gissar att det blir detsamma om jag har ett Outlook konto i min gamla hotmail. Har i allmänhet en mängd olika flikar uppe i Explorer och då syns det ju i den fliken hur många mail man har olästa.
Medarbetare Hittekatter iFokus
hmm vet inte riktigt om jag hänger med XD
men mamma och pappa har nån gammal outlook-mail som dom alltid haft, och då kommer det också upp någon ruta om att dom fått mail - fast det mailprogrammet kommer dom ju bara åt ifrån just den datorn där det är installerat. Med hotmail, och outlook som ersätter, så kan man ju logga in vart man vill. men skulle som sagt vilja ha en möjlighet till en ikon där jag kan se om jag fått mail, istället för att behöva ha en flik med mailen uppe hela tiden ;)
Har inte kollat om det funkar som 'gamla' Outlook, men det borde inte vara det. Hela affärsidén med hotmail har ju varit att det är webbaserat och därmed åtkomlig från vilken dator som helst.

Det är skillnad på den Outlook som man har installerat på sin dator och outlook.com
Den på datorn är ett eget program och där får du en notifiering i aktivitetsfältet då du får mail (är auto konfat men kan stängas av om man skulle vilja)
outlook.com är uppföljaren till hotmail och är en webbaserad version av mail där man MS försöker efterlikna outlook programmet i viss mån. Men det är fortfarande en helt webbaserad mail så någon notifieringsikon får du inte. Däremot är jag rätt förvånad över att Microsoft INTE lagt in en RSS feed på outlook.com för då hade du kunna prenumerera på den och få en indikation i din RSS feeder (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera etc) men det kanske kommer i en framtida uppdatering.
#4 Tack för klargörandet. Då förstår jag skillnaden.
Kan väl mycket väl tänka mig att det kommer ngn tredjeparts-app som visar om du fått mail till din outllok.com adress. Gmail har ju inte heller det som standard, men där kan man som sagt installera en liten app som visar det.
Och msn (klienten) kommer ju att försvinna den med, då de vill fasa ut den till förmån för skype.