Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 962 ggr
Stefan
0

Rippad dvd på Xbox?

Vet inte om det är några här som har Xbox? En fråga som någon kanske kan hjälpa till med isåfall. Om jag har en rippad dvd-film med alla .vob-filer. Finns det något bra sätt att spela upp de på direkt i Xboxen utan att bränna det på en dvd-skiva?

Jag har testat och fört över en film på det viset, men jag lyckas inte få mediaspelaren att spela upp hela dvd-filmen. Tycker inte riktigt det stämmer heller om jag försöker spela upp varje .vob-fil för sig. Jag kör en chippad Xbox, men kanske behöver jag någon nyare version av något program för att få det att funka, eller är jag tvungen att bränna filerna på en dvd-skiva kanske?

Stefan
0

Testade nyss att göra om .vob-filerna till en .iso-fil, men jag lyckas inte föra över den till Xboxen. Har fått för mig att vanliga .iso-filer inte funkar (iaf inte för spel), men läste på ett annat forum att det funkar för andra…

JimJ
0

Det ska gå att spela upp image-filer. :-)

Kopiera allting från TS_VIDEO mappen till xboxet och spela upp video_ts.IFO filen? Nu äger jag inget xbox längre, så jag kan inte prova själv. Men jag har för mig det var så jag gjorde. :-)

Säg till om det inte fungerar. Lycka till! :-) 

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

johan
0

Försöker du spela upp dom med Xboxens inbyggda mediaspelare eller med Xbox Media Center?

Mvh // Johan

Shilo
0

Ska du föra över .iso filer till xboxen ska du använda "Quix" som finns här, quix packar upp .iso filen till vad det ska vara på boxen, annars för du över vob filerna med vilket ftp-program som helst (som du redan gjort tydligen).

Ibland vill inte XBMC starta vob filer, vet ej varför (bug?).

Stefan
0

#2 Jo det funkar att spela upp .vob-filerna (via Xbox Media Center), men det blir inte hela filmen och det antar jag beror på att det är flera filer. Märkte igår att det faktiskt även går att spela upp en vanlig .iso eller .img fil, men det problem jag har då är istället att jag inte lyckas föra över en fullständig sådan fil. När jag för över med ftp-program så får jag felmeddelande efter ett tag och överföringen avbryts mitt i. Kanske ska testa med annat ftp-program iofs.

#4 Ja Qwix har jag, men det är enbart för spel. Det är bara xISO-filer man kan packa upp i det programmet och har jag en dvd-fil så är det ju ett vanligt .iso-format som inte syns i Qwix överhuvudtaget.

JimJ
0

Det kan inte vara så att hårddisken är full då? :-)

Shilo
0

japp, som JimJ säger…HD:n är full kanske..??

Stefan
0

Hehe näe det är inte felet, men en god tanke. Lyckades föra över bara 1gb första gången, men andra gången hela 3gb. Ska göra ett nytt försök :)

Zpookey
0

Jag vet vad felet är.

Antagligen markerar du alla filerna som du vill föra över på en gång eller hur?
Ställ in i FTP-programmet att du bara vill tillåta överföring av 1 fil åt gången….eller lyft själv över filerna en och en.
XBOX kan ibland ha svårt att hantera många "pipes" på en gång.
Testa mitt tips så ska du se att det funkar.

Zpookey
0

Vad gäller Qwix så är Craxtion mycket bättre…med många fler möjligheter…

Finns att ladda ner här http://www.craxtion.com/

Anders073
0

#10 aldrig provat, ska genast leka med :P vet att qwix hänger sej när man skickar över en massa spel i kö…

Anders073
0

#10 Hur skickar man över spel från datorn till xboxet med Craxtion ? Har kollat lite snabbt på de och inte riktigt klurat ut hur man gör…