Extern hårddisk
Jag ska köpa en extern hårddisk för att framförallt kunna ha bilder på. Sen ska det väl få plats lite olika program och filer över huvud taget. Det ska alltså inte vara en bildlagringsdisk med skärm, utan en vanlig hårddisk. Jag har inte direkt någon prisgräns, och inte någon idé om storlek.
Har ni några förslag? Finns det hårddiskar med inbyggd minneskortsläsare? Alltså för de här lite större minneskorten, se bild.
Tack på förhand /Astrid
Jag har USB-diskar från Lacie och har varit rätt nöjd med dom. Dom låter en del iofs.
Om du har flera datorer och vill komma åt filer från alla datorer skulle jag varmt rekommendera en disk med nätverkskort. Dom behöver du inte koppla den till den dator som måste vara på, utan det räcker att stoppa in en nätverkssladd.
Mvh // Johan

jag har precis köpt en Lacie på 320 GB som jag har alla mina bilder på. Den fungerar jätte bra, låter inte farligt mycket helller och den arbetar snabbt.
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010096943
dom har den till nedsatt pris just nu, den är inte vacker men gör det den ska.. :-)
Jag kör med lacie 250gb 6st som funkar klockrent… de är dem designed by F.A. Porsche ja har mina stående på kant för maximal kylning :P vilket är bättre för disken…