Windows 8 skrivbordsläge.
Hej igen alla glada saker där ute! Nu är det så att jag har köpt en laptop med windows 8. Och fy fan vad jag ångrar det… Vilken jävla skit! Vad fan tänkte microsoft med egentligen?. Antagligen med det dom har i mellan benen.
Jag har fixat så jag har windows 7 startmeny tillbaka men nu har jag fått nya problem. När jag ska installera BankID så står det att min webbläsare måste vara i skrivbords läge? Hur fasiken gör man det? Om jag går in i skrivbordet och öppnar google crome så kommer det ändå upp.?
Sedan så undrar jag om det går att ta bort appsidan? Alltså döda den totalt? går inte det här att fixa så åker jag tillbaka med dotorn på måndag.

😃Vänj dig för så kommer det att se ut i framtiden.. en anpassning till folk utan något i huvudet.. men med dyra mobiltelefoner!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag tror ju att win9 är alldeles lysande på plattor m touchscreen, men på en "vanlig" dator m tangentbord och skärm så kommer det aldrig att slå. Och på företag gissar jag att man kommer att hålla fast vid Win 7 länge, eftersom win8 inte funkar som folk är vana vid.

Man måste köra 32bitarsversioner av webbläsaren för att bankid skall fungera!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Som Zepp sa.
sök på Internet explorer - du bör få 2 alternativ varav den ena är 32 bitars versionen