Sommarens dråpslag
Sedan flera år använder jag Google reader tillsammans med Feeddler, en oslagbar kombination som har varit perfekt för att följa utvalda RSS flöden. Nu avslutar Google sin tjänst i sommar så jag måste se mig om efter alternativ. Vore därför tacksam för förslag.
Japp, så är det tyvärr. Har själv ett par 100 RSS -prenumerationer jag måste migrera till en annan lösning så jag spånar på detta också.
Tills man funnit något så är det som jag närmast kommer på är att redan i dag lägga över allt till Microsoft Outlook om man har det. I Outlook 2007 ligger RSS-feeds under E-postmappar och under inkorgen. Högerklicka på RSS-ikonen och lägg till RSS-feed manuellt. Eller använda sig av FeedDemon från Bradsoft. Eller RSS Bandit, det sistnämnda kan även strömma flöden från Facebook. Sedan finns det någon webbläsarplugin som heter Feedly men vet inte riktigt vad det är för något förutom att flödena kan presenteras på olika sätt och få utseende som en nättidning, pintertest stil etc.
Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.
Det som är den stora fördelen med Reader och Feedler är att den fungerar på alla plattformar. I huvudsak läser jag från iPad, ibland från datorn och ibland från iPhone, så Outlook är inget alternativ. Sedan är det ett plus att man kan tvittra direkt, även om det inte är helt avgörande.
Feedly verkar ha en lösning.