Hjälp snälla :-(
Jag satt och jobbade med en bild på Paint.net i ca 1 timme och sen råkade jag klicka på "spara inte" när jag skulle stänga och spara. GUUUD vad upprörd jag blev!!! Men nu vill jag veta, går det att få tillbaka sådana filer eller är de då borta för alltid? 😮
Har du inte sparat ngt så är den borta, tyvärr.
Vet inte hur paint funkar, men jag misstänker att den inte mellanlagrar ngt, utan allt ligger i arbetsminnet, som töms när man stänger det.
Jag antar att du menar Paint när du skriver Paint.net? Har du klickat på "Spara inte" så finns där inget du kan göra tyvärr…den är borta.
Varför använder du Paint förresten? Där finns ju program som Gimp som är ganska likt Photoshop fast det är gratis…du kan göra så mycket mer i Gimp än i Paint…bara ett tips. :)

Så lär man sig att spara efterhand…
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#2 Plus att gimp lär förstöra bilden mindre än paint gör, åtminstone när vi pratar fotografier. Ännu ett plus med det. 😃
Rekommenderar också gärna Gimp för bildbehandling.
Bästa hälsningar,
Bertil
#5. Photoshop <3
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Vist är PS ett jäkligt bra bildbehandlingsprogram.
An TS som använder Paint kan man misstänka att hon gärna vill ha ett gratis program för bildbehandling.
I det läget så är Gimp som jag ser det bland det bästa man kan få.
(Visserligen så går det ju att även ladda ner PS C6 samt Lightroom och de andra olagligt men sådant ligger utanför mina referensramar).
Med Gimp så kan TS göra hur bra bilder som helst och betydligt bättre än i Paint
Bästa hälsningar,
Bertil
#2 När någon skriver Paint.net utgår jag från att vederbörande menar det utmärkta programmet Paint.NET
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#8. Stämmer.
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian