Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1352 ggr
Peak303
2013-05-20 13:34
0

Windows 8?

Jag har bara hört en massa negativt om Windows 8, men hur är det egentligen?

Har nämligen önskat mig en dator i student present men har inte riktigt känt att windows 8 varit något för mig med tanke på att jag hört om det. Att det är dåligt på ett eller annat sätt. 

Någon som skulle kunna hjälpa mig med detta och säga vad jag skulle välja. Jag vill kunna spela spel samtidigt som jag vill kunna hålla på i photoshop med bilder och annat.

Tacksam för svar!

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Fillixa
2013-05-20 20:40
0

Jag kör en ganska ny W8 dator (2012) och en f.d  W7 dator (2011) som jag uppgraderat till W8! Jag är helt klart nöjd, men visst är det lite förvirrande i början!  Tycker att min gamla dator blivit snabbare i uppstart än tidigare!

Jag har dock inte pekskärm!

Kör en massa program b.la Photoshop.

Bäst är: Säkerhetskopieringen (Filhistorik), Upp och nedladdningshanteringen, IE10 med inbyggt Do Not Track, Bra inbyggd säkerhet redan vid uppstart av datorn via Defender (gäller om W8 är installerat från början), synkroniseringen med min Windows Phone och SkyDrive. 

Sämst är: Vissa appar har enklare funktioner än skrivbordsprogrammet (ex. Skype) men de är gjorda med tanke på pekskärmar och det går ju att välja båda eller bara ett av alternativen!

Jag klarar mig utan Startknappen som jag vet många saknar, men den kanske kommer tillbaka i en under året kommande större uppdatering!

Allt flyter på bra tycker jag! 

Peak303
2013-05-20 22:41
0

#1: Tack så mycket för ditt svar! :)

Det är de att jag är smått skeptisk till just Windows 8 varför vet jag dock inte. Men då kommer jag få en splitter ny dator. Men dessa fungerar fortfarande som de gamla med ex. W7?

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Monarchy
2013-05-20 23:47
0

det är som windows 7 den har bara "metro" där man kan köra specialla appar just för det gränsnittet. Det gör jag aldrig och använder datorn som den är windows 7 förutom då jag startar program så går jag in i "metro"  + att dom har gjort en hel del mindre förbättringar i allmänhet i windows.

Fillixa
2013-05-20 23:48
0

Arbetar du i skrivbordsläget med surf och program så är det inte så stor skillnad mot W7, förutom startknappen! Alla program jag hade på min W7 klarade flytten till W8, men några behövde dock uppdateras för att fungera korrekt! Startläget "Metro" med apparna ger mig en snabb överblick över kontakters aktiviteter, nyheter, väder, resor, börs, nyuppladdade bilder till SkyDrive osv. W8 har inte gadgets, men apparna ger liknande information i sitt viloläge! Jag använder "Metrolägets" IE10 till att komma till iFokus och fb osv. Jag klarar W8 som jag kört sedan november 2012 lätt! En viss förvirring får man nog räkna med till en början dock!

Detta är mina erfarenheter🙂!