Datorn iFokus

Datorn

Etikett: windows
Läst 4403 ggr
Alenzi
3

Aktivitetsfältet försvinner i win8

När jag maximerar ett fönster, vilket som helst, så hamnar aktivitetsfältet bakom. Det här är ett nytt påfund, problemet började igår. Det är inte "dölj automatiskt" som är iklickat, det har ingenting med f11 att göra, jag måste minimera ALLA program innan jag kommer till skrivbordet.. Där ligger den alltså. Har efter googling förstått att det i andra versioner av windows har funnits ett alternativ där man kan klicka i huruvida man vill att aktivitetsfältet alltid skall ligga överst, men hittar inget liknande i win 8. Hur löser man detta?

annia1
0

Nu har inte jag win8, men kan du råkat ut för samma som denna. Den har visserligen win7 men låter lika. Att det tydligen är bara en användare på datorn om kan ha inställning att det alltid ska visas.

.

Alenzi
0

Tack, ser ut att vara samma problem men iom att datorn bara har en användare kan jag inte logga ut, det hjälper inte heller att starta om -.-

EDIT: jag kan tydligen inte stänga av datorn från windows heller, vad är detta…

annia1
0

Om jag läser det som den andra skrev så det enda den gjorde var att växla användare. Och som jag fattar så har den också bara ett konto.

Ditt edit är ju också samma sak som den andra hade. Så enda förslaget är att testa att klicka på växla användare och se vad som händer.

.

Alenzi
0

Jag kunde inte logga ut eller stänga av. Min sambo kom fram till att det var en windows updateprocess som hade hakat upp sig och ställde till det, han force quittade allting, sedan ordnade det sig XD

annia1
0

Vad bra att ni hittat felet. Men löste det även det du tog från början att aktivitetsfältet inte syns.

.

Alenzi
0

#5 Ja! Allt är som vanligt!

annia1
0

Vad bra att allt är som vanligt igen.

.