Ta bort Microsoft konto..... đ€
Ăr det möjligt att ta bort ett Microsoft konto frĂ„n en dator, ska ge mitt barnbarn min gamla dator. Men klarar inte att fĂ„ bort kontot, har googlat och försökt men kontot blir kvar.
Om aftonen fĂ„r den late brĂ„ttđ
"KĂ€rleken Ă€r blindâŠâ€ïžâŠ.men synen Ă„terfĂ„s genom Ă€ktenskap"
#0: GÄr det inte att logga ut?
Formatera hÄrddisken - dÄ försvinner allt.
#2: Det Àr vÀl lite vÀl drastiskt. Tror det rÀcker med att göra en ÄterstÀllning av datorn. DÄ installeras Windows om.
HÀr Àr lite information om att ta bort ett microsoft-konto frÄn datorn:
https://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/all/ta-bort-microsoft-account-fr%C3%A5n-win10-dator/db234a4b-e4c1-4949-ac8d-fbee50b4107d
Fast kanske det försvinner nÀr man ÄterstÀller datorn.
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
#3: Ja, om det funkar Àr det ju bÀttre och enklare. Vet ju inte hur gammalt barnbarnet Àr men mÄnga i yngre generationer gillar inte Windows. De som kan sÄnt anvÀnder andra operativsystem.
#4: DĂ„ kan de sĂ€kert formatera hĂ„rddisken sjĂ€lv ocksĂ„. đ
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
Javisst, jag tÀnkte ocksÄ pÄ att man kanske inte vill lÀmna ifrÄn sig en dator med nÄnting i.
Tack för hjĂ€lpen det lyckades till slutâŠâŠbara jag gick via kontrollpanelen. Stönade med "system" och konton till att börja med, och det fungerade inte alls för mig.
Om aftonen fĂ„r den late brĂ„ttđ
"KĂ€rleken Ă€r blindâŠâ€ïžâŠ.men synen Ă„terfĂ„s genom Ă€ktenskap"